IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Sony тества усилено първия си автомобил

Електрическият Vision-S може да стане сериен модел (ВИДЕО)

Преди година бе представена концепцията Sony Vision-S: визията на японския гигант в областта на електрониката за модерен електрически автомобил. Прототипът, първоначално, нямаше претенциите да стане сериен модел, а само да покаже как компанията си представя бъдещето на колите с нулеви емисии.


sony vision-s test


Сега, обаче, очевидно има промяна на курса и от Sony явно са решили да се пробват на попрището на автомобилното производство. Поне за това ни дава основание да си мислим сериозната тестова програма на електромобила, която се провежда в момента в студените планини на Австрия.

За тестовете си се похвалиха лично от компанията, като част от презентацията си за тазгодишното (виртуално) изложение CES, като пуснаха и видео по темата:



Австрия не е избрана случайно за програмата на Sony - там се намират централата и мощностите на Magna Steyr, който е един от най-големите доставчици за автомобилната индустрия и в чиито заводи се произвеждат многобройни модели на различни марки, сред които BMW 5 Series, Mercedes G-Class, Jaguar I-Pace, Toyota Supra и др.

Именно Magna, с помощта на Nvidia, Continental, Bosch, ZF и Qualcomm подкрепиха Sony за създаването на първия им автомобил, който е пълен с нови технологии от инфо-развлекателната система, до програмите за асистиране на водача, които именно се тестват в момента. Последните са с ниво на автономност 2, но благодарение на ъпдейти ще достигнат до най-високото ниво 4.

Всъщност, следвайки логиката на Tesla, възприета и от други марки впоследствие, от Sony оборудваха електромобила си с целия необходим за полуавтономно шофиране хардуер, но го "заключиха" с идеята да бъде отблокиран в бъдеще, с необходимия и подобрен софтуер.


sony vision-s test


Макар да се похвалиха с напредването на проекта си, от Sony все още са мълчаливи по отношение на серийната версия на Vision-S и това дали и кога ще я има. Японците не са словоохотливи и по отношение на техническите данни, като посочват че автомобилът ще се задвижва от два електромотора със сумарна мощност от 200 kW (272 к.с.), ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,8 секунди и ще има максимална скорост от 240 км/ч.

Няма информация нито за батериите на машината, нито за очаквания пробег, но според специалисти, подобен автомобил, с дължина от 4,89 метра и колесна база от 3,03 би трябвало да е способен да измине поне 400 км с едно зареждане.

Vision-S би могъл да е първия от серия автомобили, произвеждани от Sony. При лансирането му и ако се окаже успешен, седнаът би могъл да бъде последван и от електрически кросоувър. Но каквото и да стане, сме свидетели на поредния опит на технологична компания да навлезе в сферата на автомобилостроенето, след като това сториха и от Apple.

Припомнете си Sony Vision-S с нашата галерия:

0 от 500
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Шиш ( преди 1 месец )
    Задвижване с конглокенции за кога е предвидено?
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Вече е ясно точно с колко новите батерии на Тесла са по-добри от предните: 34%. За модел S Plaid вече се приемат заявки с доставка към края на годината, като има индикации, че ще започнат дори по-рано. Пробегът му е 520+ мили (т.е. финалната спецификация ще отиде на 530-540), а на сегашния Performance - 387. А това е само първото поколение. С подобряването на производството се очаква да намерят още доста проценти.
  • #7
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    кои са следващите? Panasonic, Hitachi, Toshiba?
  • #6
    9 rate up comment 1 rate down comment
    смешки ( преди 1 месец )
    Нямам нищо против Тесла, Ривиан, Сони, Епъл, Лусид и другите. Колкото повече толкова повече. Имам против държави-бензиноколонки и фирми като лукойл да ме цакат. Твърд електролит или евтина батерия? Ха сега де? А защо не и двете?
  • #5
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не знам от къде ги измисляш тия. Твърд електролит се очаква да се появяви най-рано 2025, като ще му трябват още 2-3 години, за да достигне висок рандеман, едросерийност и ниска цена. С други думи, в достъпна кола преди 2027 няма да го видим. Още повече, че засега няма индикации някой да може да произвежда клетки с такъв електролит, които да имат висока гравиметрична плътност. Не е достатъчно просто да имаме твърд електролит на пазара - идеята е клетките да са добри и по другите показатели.
  • #4
    4 rate up comment 1 rate down comment
    sameman ( преди 1 месец )
    Твърдият електролит е на прага на своето комерсиално използване. Не бих се изненадал, ако излезне модел още тази година. А следващата е повече от сигурно.
  • #3
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Спец ( преди 1 месец )
    Сони изкарват първи литиева батерия на пазара. Разберете 2-те основни разлики между батериите в телефони/е-устрийства и колите на ток: ПЪРВО химията и катодите са различни - за да отговаря на автомобилен стандарт, една батерия трябва да се докаже при тестовете, че е годна да работи при -20/+50 8 години/160 хил. км. ВТОРО: телефоните се разреждат до 0% и се зареждат до 100% с цел да изкарат има- няма 2 години и да купиш нов. При е-колите това е невъзможно - има системен буфер 10-20%. При всички!
  • #2
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Давай Сони ( преди 1 месец )
    Kia e-Niro избутва без приблем 400 км и то със 120 км/ч. А студените тестове при тези коли по стандарт са при -20 градуса.
  • #1
    4 rate up comment 12 rate down comment
    Dido ( преди 1 месец )
    10 години неможаха да оправят живота на батериите на смартфоните си, ако и с колите са така, по добре да се отказват от сега!