Новата дизайнерска линия на BMW получи доста критики, като основната част от тях бяха насочени срещу масивната решетка на радиатора, изпозвана при поледните модели на марката. Оказва се обаче, че това не е единственият елемент, предизвикал доста дискусии и спорове.
Дизайнерът на оригиналното BMW X5 - Франк Стъвинсън, който вече не работи да компанията, взе на прицел новия електрически кросоувър на баварците iX, представен през 2019 година. В специално видео той разкритикува вида на модела, както и хората, които са го създали.
"BMW наричат iX „символът за нова ера на мобилност“. Факт е, че той дълъг и широк колкото X5, висок като X6 и има междуосие на X7. Това вероятно ще му даде чудесно вътрешно пространство и ще му осигури хубави пропорции, но проблемът е другаде", посочва дизайнерът.
Както и повечето критици напоследък, Стивънсън също посочва като основен проблем решетката на радиатора, която, според него, е прекалено голяма. Освен това, външният вид на колата е "прекалено спокоен", което не трябва да бъде типично за автомобилите на BMW.
"Ясно е, че са искали да постигнат минималистичен и изчистен дизайн, но това е прекалено. Тази кола просто не се движи, което за мен не е правилият начин за проектиране на един автомобил. Дори, когато е спрял, той трябва да изглежда сякаш е в движение", обяснява дизайнерът.
Според Стивънсън, липсата на някои допълнителни линии по екстериора прави колата твърде статична. Затова и както в случая с решетката на радиатора, и тук дизайнерите на марката са прекалили. Затова и автомобилът прилича на превозно средство, създадено от продуктов дизайнер, а не от автомобилен дизайнер.
"Това превозно средство е загубило душата си. То е прекалено обикновено, какъвто трябва да е един обикновен продукт. Колите обаче трябва да изглеждат като коли и затова има огромна разлика между двата вида дизайн", каза още Стивънсън. И завършва с въпроса: "Ако премахнете решетката, бихте ли могли да кажете, че това е BMW?"
Снимки: BMW, видео: YouTube