За двигателите V16 е разказвано много. Още през 1930 година Cadillac поставя такива мотори на свои модели, след това те се появяват и на моделите на други производители, а в наши дни се срещат на суперколата Cizeta-Moroder V16T.
Това са най-големите (като брой на цилиндрите) задвижващи агрегати за автомобили, но това скоро може да се промени. Причината е, че компанията Villiers разработва двигател с 20 цилиндъра. Такива агрегати се поставят на локомотиви, кораби и електрически генератори, но не и не леки коли. Сега обаче това може да се промени.
От Villiers разкриха подробности за проекта, който предвижда обединяването на два 2,0-литрови V10 мотора от спортната кола Connaught Type-D. Те са съединени в схема, при която се получават четири хоризонтални реда с по 5 цилиндъра. На свой ред, двата колянови вала са свързани с 6-степенна механична скоростна кутия от Lamborghini Gallardo.
Любопитното е, че използваните V10 мотори са с турбо, но при крайния вариант то отсъства. Засега проектът все още е в началната си фаза, но определено звучи любопитно. Още повече ще бъде доста любопитно да се чуе, как звучи двигател с 20 цилиндъра.
Снимка и видео: Drivetribe