fallback

Mercedes-Benz показа гигантския дисплей на електрическия си флагман

Технологията MBUX Hyperscreen се основава на изкуствен интелект

Информационно-развлекателния пакет Mercedes-Benz User Experience (MBUX) дебютира през 2018 година, а сега автомобилният производител представя най-новата си интерпретация на технологията, наречена Hyperscreen. Тя е създадена за електрическия флагман на марката - EQS, който ще излезе през 2022 година.

Новата технология използва изкуствен интелект и машинно обучение, за да се интегрира по-добре в живота на своите потребители. Това, което прави впечатление, обаче са огромният размер и дизайнът на Hyperscreen. Той обхваща почти цялата широчина на интериора на седана EQS, като включва 3 отделни OLED екрана. Един от тях е отделен за пътника до шофьора и позволява много по-интуитивна работа от досегашните системи MBUX системи.

Широчината на екрана от ръб до ръб е 56 инча (142 см), като той е най-големият в автомобилната индустрия (досега №1 по този показател беше 38-инчовият дисплей на Cadillac Escalade). Той също се състои от три екрана, капсулирани под едно общо гладко стъкло.

Пред водача е поставен обширен набор от цифрови показатели, които са идентични с тези на новата S-Class. Към тях обаче са добавени и функции, следящи за регенерацията на спирачките, зареждането на батериите и динамиката на движение. До него е поставен информационно-развлекателния дисплей, на които излизат показанията на навигацията, аудио-системата и телефона. Накрая на таблото е разположен и къс, но широк екран, на който излизат забавни картинки, ако седалката до шофьора е заета.

В двата края на гигантски екран са поставени отдушници на вентилационната система, като от Mercedes твърдят, че двойката въздуховоди свързват аналоговия свят с цифровия. Леко извитото стъкло на Hyperscreen издържа на високи температури, като е и много здраво. От компанията са го тествали в екстремни условия, имитирайки тежки автомобилни катастрофи. Стъклото е така конструирано, че има зададени определени точки за счупване в двата края.

Новата система позволява съхраняването на няколко профила на шофьор и пасажери. Hyperscreen използва изкуствен интелект, за да предложи по-висок комфорт при експлоатацията на превозното средство. Например, Mercedes-Benz EQS разполага с окачване, което може да повдигне автомобила малко по-високо, което е полезно при движение по лоша настилка. Ако водачът задейства тази система на едно и също място, Hyperscreen ще го започни и ще го прави сама, като по този начин ще облекчи човека зад волана

Друг подобен случай е извършване на действие, което е свързано с конкретно време и местоположение. Ако шофьорът се обажда всеки вторник вечер след напускане на работа, EQS ще може сам да му предлага подобно нещо, показвайки снимка или визитка на човека, на който може да иска да се обади. Разбира се, това ще се отнася само за водач, чийто профил е запаметен предварително.

Още снимки на гигантския екран за Mercedes-Benz EQS - вижте в гаерията:

Снимки: Mercedes-Benz

fallback
  • #9
    v-1 ( преди 3 години )
    das beste oder nichts :) Сега ги храните ама като почнат и другите да правят така, пак ще говорим.
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    И като го счупиш от единия край, сменяш целото табло.
  • #7
    жалко но факт ( преди 3 години )
    Както е тръгнало, Дачията ще е последния "истински" автомобил. Аналогови прибори, 6 скорости , 6 въздушни възглавници и зарядно за телефона
  • #6
    Гост ( преди 3 години )
    Малко смешно е производител на автомобили да се хвали с голям дисплей - да се хвали с качества присъщи на автомобил - пробег, сигурност... Ние и по-големи дисплеи имаме в къщи - по-важно е какво ще върви на него, защото автомобилните производители не са известни с добър софтуер
  • #5
    пепе ( преди 3 години )
    Това не ми прилича на гигантски дисплей на на 3 малки дисплея залепени на общо стъкло. Но е хубаво да видиш, че Мерцедес копират яко от Тесла :)
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Не само че ще остарее, ми тея неща изглеждат ужасно на слънце или с мазни отпечатъци. Да не говорим колко са неудобни.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Коментар към другите коментари.Еее вече 100 не се научиха тези от мерцедес бенц как се правят коли.
  • #2
    SameMan ( преди 3 години )
    И 3-4 години по-късно си вече тотално аудейт... Това цялото с тези дисплей е тотално недоразумение. Не само, че е супер опасно (телевизия ли ще гледаш, кола ли ще караш), но прави колата скоростно остаряваща, без шанс и да се превърне в класика някой ден.
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    всичко е добре , но прекаляват с тези безкрайни екрани. Да вкарат един свестен гласов контрол и да се приключва."Пусни радиото" , "пусни климатика" и др под и готово.
fallback
Последни