На пръв поглед всеки шофьор би трябвало да бъде наясно, как и кога да използва фаровете на автомобила си. При влошаване на видимостта той често включва и дългите светлини, като мисли, че това е правилно решение. Понякога обаче пред него се появява "бяла стена" и на около 5 метра пред колата не се вижда нищо. Това важи за случаите при гъста мъгла или обилен снеговалеж на пътя.
Трябва да се отбележи, че в случая не става дума за градски условия, при които около пътя са разположени стълбове на осветлението, а за пътуване извън града. Там други източници на светлина, освен тези на автомобила, просто липсват. Затова и в подобни условия е много важно, шофьорът да бъда наясно как да използва светлините си.
При силен снеговалеж или дъжд всичко е ясно - големи капки дъжд или снежинки пречат на видимостта на водача, като едновременно с това не позволяват на фаровете да осветяват добре обектите отпред. Мъглата също представлява частици вода, които обаче не падат на земята, а се изпаряват над нея. И ако постъпваме праволинейно заради подобряване на видимостта от шофьорската седалка, като включваме най-мощния източник на светлина, често получаваме резултат, който е противоположен на очаквания.
Ярките лъчи светлина се сблъскват с множеството водни частици във въздуха и съответно се отразяват ярко от тях, образувайки белезникава светла стена в близост до автомобила. В такъв момент шофьорът може да не забележи дори голям камион, който се намира на 10 метра от предна броня на автомобила.
Затова и при подобни условия е далеч по-правилно да се кара предимно на къси светлини. Първо, те не са толкова ярки и не създават такава "стена" като дългите. И второ - близките светлини са настроени да светят не нависоко и надалеч, а на по-близо. И тъй като "стената" пред тях е сравнително ниска, те позволяват да се вижда и зад нея.
В този смисъл много удобно е да се използвал фаровете срещу мъгла. Те са разположени близо до земята, осветяват малко над нейната повърхност, при това напред и настрани. А това върши отлична работа при пътуване в услови, когато на 20-25 метра пред автомобила не се вижда почти нищо.
Лошото на фаровете срещу мъгла е, че бързо се замърсяват, тъй като са разположени много ниско. Съответно, те работят много по-лошо и трябва отново да се премине на къси.