Jeep Grand Cherokee е на пазара от 1993 година и е един от бестселърите на американската компания. Всъдеходът се представя отлично както на родния, така и на много други пазари. Сега, компанията представя изцяло нов модел с три реда седалки, който да допълни гамата на настоящото поколение на всъдехода.
Jeep Grand Cherokee L е на обновена и удължена платформа, която е позволила поставянето на още един ред кресла зад втория. За целта, междуосието е нараснало от 2916 до 3091 мм, а общата дължина на новия SUV е 5,2 метра, спрямо 4,82 за конвенционалния вариант. Моделът е и с по-широка следа от по-малкия си събрат.
Дизайнът на новия всъдеход е еволюционен спрямо този на настоящия модел, като отпред се виждат вдъхновени от Grand Wagoneer (и оригинала и представения неотдавна концепт) черти. Челната решетка е по-компактна, светлините са по-тънки, но капакът на двигателното отделение е доста по-масивен. За пръв път в гамата на Grand Cherokee ще се предлагат и 21-инчови джанти, с каквито е „обут” новакът.
Изцяло различен спрямо този на досегашния модел е интериорът. Извън трите реда седалки, които на предния ред са с многобройни настройки и вентилация, новост са новият централен клъстер с дигитален дисплей, мултифункционалният волан и новата мултимедия UConnect 5 с 10,1-инчов екран.
Благодарение на увеличените размери, новият Jeep Grand Cherokee L е моделът с най-голям багажник на марката – 1328 литра при свален трети ред седалки и 2395 при свалянето на втория ред. За сравнение, моделът с 5 места разполага съответно с 1028 и 1934 л. На разположение на пасажерите в салона са 12 USB порта, опционално премиум аудио с 19 говорителя и двупанелен стъклен покрив.
Под капака на новия модел промените далеч не са толкова сериозни. Базов е същият 3,6-литров V6 с 294 к.с. и 350 Nm, а за някои от нивата на оборудване е наличен и 5,7-литров V8 Hemi с 362 „кончета” и 530 Нм. И в двата случая тягата се предава към задните или четирите колела през 8-степенна автоматична скоростна кутия.
Споменавайки 4х4 задвижването, налични са трите добре познати системи на Jeep: Quadratrac I, Quadratrac II и Quadra-Drive II със заден диференциал с ограничено приплъзване. Налице е и адаптивното въздушно Quadra-Lift, което има 5 настройки на височината според избрания режим. При нормалния режим на движение, клирънсът на всъдехода е 211 мм, а при най-екстремния режим за офроуд се повишава до 277 мм. Тук ъгълът на атака е 30,1 градуса, а на спускане 22,6.
Grand Cherokee L идва с богата гама системи за сигурност и асистиране на водача, сред които предупреждение за сблъсък, автоматична аварийна спирачка, детектор на трафик зад автомобила, адаптивен круиз контрол с функция за спиране и потегляне, асистент за поддържане на лентата и много други. Опционално се предлагат хедъп дисплей, система за нощно виждане, 360-градусова камера и още куп „благини”.
На родния си пазар, моделът ще се появи в средата на годината. Много е вероятно до края на 2021 да дойде и в Европа, освен ако новият конгломерат Stellantis няма други планове за нашите пазари.
Повече снимки на новия Jeep Grand Cherokee L вижте в галерията: