fallback

Кои са най-продаваните премиум модели в Европа?

Обичайният победител измежду BMW, Mercedes, Audi... или може би Tesla?

От 80-те години насам в европейския премиум сегмент не е имало особена интрига: челото по продажби винаги е окупирано от Mercedes, BMW и Audi, в една или друга конфигурация. Но може ли 2020 година най-сетне да разбие германската хегемония? Още от края на предишната година Tesla Model 3 даваше подобни заявки, а и някои други марки показват растящи амбиции - две от тях даже влизат в Топ 5.     Докато в България в най-големи серии се продават топ моделите като Q8, в Европа бестселъри са най-достъпните коли на премиум марките

Нека видим кои са 20-те най-продавани премиум модела за отминалата година по данни на JATO Dynamics. Обобщените данни са само до ноември включително, но предварителните оценки за декември показват, че няма да има никакви съществени размествания.

Другото, което вероятно ще ви направи впечатление, е огромният контраст между най-популярните премиум модели в Европа, и най-популярните в България. Докато у нас по традиция най-продавани са по-скъпите модели (през 2020 - Q8 при Audi, GLE при Mercedes и Х5 при BMW), общо в ЕС най-много сделки реализират най-достъпните.

Най-продаваните премиум модели в Европа, 2020 (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #16
    коко ( преди 3 години )
    От кога а1, а3, бмв1 ,х3 , мини , и т.н. са премиуми. По тази логика всички дачии са премиум.
  • #15
    анонимен ( преди 3 години )
    А класата си е на платформата на предната предишната генерация на А класата
  • #14
    анонимен ( преди 3 години )
    Интересно - къде е чичо Порш, та пробутват китайското волво!?
  • #13
    Както винаги: ( преди 3 години )
    Мерцедес и всички останали!
  • #12
    до 9 ( преди 3 години )
    Не, на платформата от стария Ту 154 е :DЕдинствената връзка между двата автомобила беше 1.5 DCi дизел, който вече не се ползва в А-класата. 1.33-литровият турбобензин си е разработка на Daimler, предоставена за ползване и на Рено. Другите приказки ги разправяй на телефон 180.
  • #11
    до 4 ( преди 3 години )
    Баба ти е била на рено, и се вижда резултатът.
  • #10
    7 ( преди 3 години )
    Ауди А8, бмв 7 и S класа, това са премиум коли и продават по10 000 броя, а ние за малко пари купуваме скъпи за подръжка и на половин милион км трошки.
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    колко трябва да си технически неграмотен да си купиш жип от волво платформа с напречноразположен двигател при това четирицилиндров свързан с най ниския клас скоростна кутия добре че не е свт и с предно предавене и муфта към задния мост който е на ресора но пък има емблема на волво а всички от кварталното кафене и градинките пред блока сме чували че шведските автомобили били много здрави нищо че са китайски а голямата немска тройка с 6 и 8 цилиндъра са динозаври в сравнение с джендърското волво
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    A-класата е на платформа от стария Меган.
  • #7
    Гост ( преди 3 години )
    Ако Ауди А1, БМВ Х1 и Мерцедес А са премиум, то кои не са?!? Май всички автомобили вече се делят на премиум и комерсиални(товарни)
fallback
Последни