fallback

Ще остане ли Европа без японски автомобили?

Повечето производители от Страната на изгряващото слънце трябва да вземат трудно решение

През юли миналата година Mitsubishi обяви, че напуска европейските пазари и с това загатна за големите проблеми, с които японските производители (с изключение на Toyota) се сблъскват в региона. А те са все по-строги стандарти за вредни емисии и технически изисквания, които превръщат Европа в трудно място за правене на бизнес, още повече ако големите пазари са другаде.

Mitsubishi се изтегля от Стария континент, след като завърши производството на сегашното си поколение автомобили, за да се насочи върху своя печеливш пазара в Югоизточна Азия. Така марката слага край на присъствието си в региона, което започна още през 1975 години. Преди нея - през 2013 година, това направи и производителят на малки леки коли Daihatsu.

Друг японския производител - Subaru, едва оцелява в Европа, след като за първите 9 месеца на 2020 година продаде само 13 359 автомобила на континента. В същото време Suzuki отчете спад от 40% на продажбите си в региона, което е много по-лош резултат от общия за автомобилната индустрия по време на пандемията от коронавирус (29%).

Сериозни проблеми изпитва и Nissan, който доскоро спореше с Toyota за титлата "азиатски производител №1 в Европа". Компанията отчете наполовина по-малко продажби от конкурента си за първите 10 месеца, като нейният пазарен дял на континента спадна до 2,5%, а този на Toyota се увеличи до 5,4%. И при друг производител от Япония - Honda, нещата не вървят, като марката отчете по-голям спад от общия за индустрията - 33%.

"Новият регламент за вредните емисии, както и тежките условия на пазара заради огромния натиск върху премиум-сегмента и вътрешната конкуренция изправят японските производители пред кошмарен сценарий, тъй като става въпрос за оцеляването им на пазара в Европа", коментира Сами Чен, старши анализатор в LMC Automotive.

Големият проблем е свързан именно с вредните емисии, тъй като от този година производителите ще плащат огромни глоби, ако автомобилите им не успеят да покрият новите стандарти в ЕС и във Великобритания. Компаниите са принудени да инвестират в електрически превозни средства, които да им помогнат да оцелеят през следващите 10 години.

Към момента производители като Mazda, Suzuki и Subaru нямат ясни стратегиите за електрификация на моделите си Европа, категорични са експертите. В същото време Стария континент си остава вторичен пазар за повечето от тях. Suzuki, например, продава едва 14% от новите си коли в Европа, докато при Subaru този дял е още по-малък. Затова и не е изненада, че японските компании предпочитат да гледат към пазарите в Северна Америка, Китай и Япония, където шансовете им са много по-големи.

Снимки: Autocar

fallback
  • #13
    Хехе ( преди 3 години )
    Довиждане грозотий
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    Нормално е да не продават с тези цени. Вижте колко струват новите Джаз и Ярис например. Суифт и той е с цена като за по-горен клас. Корейските марки ги задминаха по иновации и имат ясна стратегия за електромобили. Там е бъдещето.
  • #11
    Онзи ( преди 3 години )
    Ще се сбъдне мечтата на всеки булгаропитек,да кара VAG.Купуваш един леген и като бонус ти дават три двигателя,да си имаш за черни дни .
  • #10
    AAV ( преди 3 години )
    След като по нашите географски ширини е пълно с капацитети негативисти, които компетентно коментират кои коли са ужасно некачествени и нехубави, с трепет очаквам да споделят нетипично за тях положително мнение в противоположната класация - кои са най-качествените и най-хубави, но в същото време все пак достъпни коли?!
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    За съжаление, всичко това ще доведе до намаляване на конглокенцията, което в крайна сметка ще се отрази негативно на крайните потребители.
  • #8
    Наблюдател ( преди 3 години )
    Европа вече не е пазар за каквато и да е стока, освен за ***, скъпоплатени бюрократи в Брюксел! Последиците са от цивилизационен и икономически лидер, загниващ и загиващ либерално, псевдодемократичен колос на глинени крака обречен да изчезне!
  • #7
    none ( преди 3 години )
    Просто са много назад с технологиите споменатите марки (Тойта защо не се оплакват в Европа, даже растат последните години), а дядо Дони им даде фалшивата надежда, че могат да продължат да си продават старите атмосферки още доста дълго време. С новият стопанин в Белият Дом, нещата ще се променят и в САЩ (може би не толкова бързо като в Европа, но със сигурност ще се променят). Изнасянето от Европа няма да им помогне, а и паралела с Нокия не е удачен, щото те взеха поредица от грешни решения ...
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Как няма да се изнесат, то другите коли цените им скочиха двойно, но за сметка на това вътре станаха още по пластмасови и по-бавни.
  • #5
    Пешо Венъма ( преди 3 години )
    Щатите, Англия и Китай ще направят с Европа същото, каквото направиха с нокиа. Моделът е работещ :)
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Скучни автомобили, няма да ми липсват
fallback
Последни