IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Швейцарци правят карбонова суперкола с тегло от 900 кг

Picasso PS-01 е с мощност от 600 конски сили

"Swiss Made" е клеймо за качество, което обикновено виждаме при часовници и джобни ножчета. Но може ли да изброите някои автомобили от Швейцария? Е, има и автопроизводители от алпийската страна, макар и не много популярни.


Picasso PS-01


Един от примерите е компанията Picasso Automotive, която се е амбицирала да представи свой суперспортен автомобил. Наречен Picasso PS-01, болидът е почти изцяло изработен от карбон, като в резултат, теглото на машината е едва 900 кг. За задвижването се грижи V6 битурбо бензинов двигател, който постига максимална мощност от 600 к.с.

Производителят обещава PS-01 да е "най-откачената карбонова кола на всички времена" и усилено работи по първия прототип, който е във финална фаза. През лятото бяха показани първите дизайнерски скици на модела, които може да видите във видеото тук:

Сега, от Picasso публикуваха тийзър изображения, които представят почти завършения модел. Както вече споделихме, купето на автомобилът е изработено изцяло от карбон и други композитни материали, като е изцяло дело на малката компания от Тичино. За част от каросерията е използван 3,2-метров лист от въглеродни влакна, за който от компанията твърдят, че е най-дългият, използван в автомобилната индустрия. Подрамата на Picasso PS-01 също е изработено от карбон.

Изображенията загатват за компактно и добре оформено спортно купе. Дизайнът е дело на Роберто Курто, а гореспоменатият V6 двигател е средноразположен. Първата бройка от швейцарския суперавтомобил скоро ще е на тестове, а напълно завършен сериен модел се очаква тази пролет.


Picasso PS-01


Кой производител стои зад V6 мотора, от Picasso не споделят, но специалисти твърдят, че агрегатът е от Alfa Romeo. Извън това, листата на доставчици за отделните компоненти е дълга и сериозна: скоростната кутия идва от френските специалисти Sadev, спортните седалки са на Sabelt , а спирачната система е дело на компанията от Франкфурт Carbo Brake. Öhlins са отговорни за окачването, а италианската 3D Beta е доставчик на оборудването за производство. За разработката на Picasso PS-01 помага и чуждестранен инвеститор, но от швейцарската компания за момента запазват в тайна името му.

Повече изображения на Picasso PS-01 вижте в галерията:

0 от 500