Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Spiess TC 522 - карбоновият немски суперавтомобил

Моделът използва технологии от Формула 1, изчезва веднага след дебюта си през 1992 г.

Spiess TC 522 - карбоновият немски суперавтомобил

Германската компания Spiess някога е била известна с производството на промишлени електрически трансформатори. В началото на 90-те години обаче нейният основател Роберт Шпийс решава да промени изцяло обхвата на своята дейност и създава суперавтомобил - Spiess TC 522.

Spiess TC 522-2

Колата, направена през 1992 г., има средноразположен 5,7-литров V8 двигател (според други източници, обемът му е 5,5 л) от Chevrolet Corvette с мощност 500 к.с., оборудван с двоен турбокомпресор. Двигателят ,работи в съчетание с 6-степенна полуавтоматична скоростна кутия, разработена специално за Spiess от прочутата британска компания Xtrac. Автомобилът развива максимална скорост от 340 км/ч, а ускорява от място до 100 км/ч за 4 сек.

Spiess TC 522-3

Стайлингът на Spiess TS 522 е наистина потресаващ за онова време. Екстериорът на колата с тегло от 1237 кг наподобява по нещо този на суперавтомобилите Koenigsegg, които се появяват десет години по-късно. Предните фарове са покрити с прозрачен обтекател. Характерна особеност за онова време пък са огромните задни светлини с вертикални секции.

Spiess TC 522-4

В основата на суперавтомобила е солидна стоманена рамка, подсилена с въглеродни влакна. Долната част на каросерията едновременно се явява под на салона и представлява аналог на съвременните сандвич-панели, състоящи се от карбон и кевлар. Подобна технология се използва и в болидите от Формула 1.

Spiess TC 522-5

Електронно контролираното многораменно окачване също идва от света на спорта. Оригиналните дискове с три спици пък приличат на витло. Те "изсмукват" повече въздух, за да охладят дисковите спирачки. По-важното обаче е, че въздухът влиза под дъното на колата, създавайки допълнителна притискаща сила.

Spiess TC 522-6

За съжаление, компанията успява да произведе само един сребърен прототип, въпреки че първоначално планира да направи най-малко 100 бройки. Съдбата на колата е подобна на много други проекти - огромната цена напълно убива потребителското търсене. Следите на суперавтомобила TC 522 изчезват почти веднага след премиерата му и сега нищо не се знае за състоянието и за собственика му.