Известната със субкомпактните си модели марка Smart ще лансира първия си нов модел от доста време и също така първия, откакто компанията стана джоинт-венчър между Daimler и китайския конгломерат Geely. Без особена изненада, новият автомобил ще бъде електрически SUV, който ще е на пазара през 2022 г. Явно манията по возила с повишен клирънс не прощава на (почти) нито една компания.
Според публикация в социалните мрежи на Даниел Лесков - вицепрезидент по глобалните продажби на Smart, в новия модел компанията няма да изостави принципите си за предлагане на изключително компактни коли. Кросоувърът ще е "моментално разпознаваем като Smart" ще има "суперкомпактни" екстериорни размери, комбинирани с умно използване на вътрешното пространство.
За дизайна на новата машина ще се погрижат от Mercedes-Benz, докато инженерингът и техническите разработки ще са дело на Geely. Електрическият кросоувър ще се произвежда в Китай, като местният пазар ще е основен фокус, но Лесков обещава колата да стигне и до европейските пазари, като компанията ще се погрижи да бъде достатъчно сигурен и надежден, за да получи 5 звезди за безопасност от Euro NCAP.
Макар и да остане компактен автомобил, бъдещият Smart SUV ще е по-голям от градските автомобилчета на марката и ще стане първият модел на компанията от В-сегмента, след лансирането някога на ForFour. Миналата година, новият джоинт-венчър между Daimler и Geely потвърди, че иска да навлезе в малко по-големия сегмент, с фокус върху "премиум електрически коли". Така, може да очакваме, че новия модел ще се изправи срещу компактни електрически кросоувъри като Peugeot e-2008, Opel Mokka-e и подобни.
Машината ще е на изцяло нова платформа, разработена от Geely и наречена Sustainable Experience Architecture (SEA). Архитектурата ще е предназначена за всички нови модели на Smart, както и за много други коли от 8-те марки под контрола на китайската компания. Новата платформа споделя някои елементи от добре познатата СМА, която е в основата на Volvo XC40 и Polestar 2.
Geely описва SEA като доста гъвкава платформа, която може да бъде използвана за автомобили от градския А-микросегмент, до пълноразмерни седани от Е-сегмента. Предвижда се и вариант на архитектурата със задвижване на четирите колела, както и за лекотоварни машини.
Все още не са обявени ключови спецификации, но най-голямата и модерна версия на SEA ще може да поддържа електромобили с пробег от над 700 километра с едно зареждане и следващо поколение технологии за автономно шофиране. В случая на Smart SUV, обаче, пакетът батерии ще е доста по-скромен, като се очаква те да осигуряват до около 320 км пробег,. С което успешно да се противопостави на електромобилите на PSA, изградени на платформата e-CMP.