fallback

Шок за електромобилите в Германия - токът поскъпна

Местна компания предлага киловат-час за повече от едно евро

Германските клиенти плащат средно около 30 цента на киловат час за битово електричество. За зареждане на електромобили от обществени станции сумата е по-висока, но сега вече е шокираща, тъй като в някои случаи прехвърли едно евро за кВт/ч енергия.

Компанията Plugsurfing, която предоставя подобна услуга на собственици на електрически превозни средства, обяви, че от 15 януари увеличава цените си. Зареждане от станция с променлив ток (АС) вече ще струва 49 цента (досега беше 44 цента), а от такава с постоянен ток - 69 цента (досега 64 цента).

Това все още изглежда приемливо, но използването на бързите зарядни на Ionity с мощност до 350 кВт ще струва 1,09 евро на кВт/ч (досега беше 84 цента). Ако сте директен клиент на Ionity услугата ще ви излиза по-евтино - 79 цента. За целта само трябва да сканиране кода на зарядната станция с мобилния си телефон, да въведете данните за плащане в уеб-формуляр и да разрешите трансфера на сумата.

Компанията Plugsurfing оправда рязкото увеличение на цените с 19% увеличение на ДДС и корекция на разходите. Тя има голямо предимство пред конкурентите си, тъй като предлага най-гъстата мрежа от зарядни станции в Европа, а освен това системата за обработка на плащанията е много лесна.

Сметките обаче показват, че ако собственик на електрически Opel Corsa избере бърза зарядна станция, това ще му излезе по-скъпо, отколкото да използва стандартна версия на модела. В случая версията на ток се нуждае от 16 кВт за изминаване на 100 км и това ще струва 16 евро. Дизеловата Corsa, която харчи 4 л/100 км, ще измине същото разстояние за 5 евро.

Plugsurfing работи и с производители на електрически автомобили като Polestar, Volvo, Jaguar и Land Rover. Тези компании предлагат своите превозни средства заедно с акаунт за мрежата на доставчика. С оглед на високите цени, компаниите могат да променят мнението си и да си намерят друг партньор.

Снимка: Volvo

fallback
  • #19
    Всичко е планирано ( преди 3 години )
    Затова карайте си сега колите и се радвайте на живота докато можете. Защото ще дойде ден в който дори и електрическа тротинетка няма да можете да си позволите без разрешение от правителството.
  • #18
    анонимен ( преди 3 години )
    #5 проблемът е че не искам аз да спонсорирам тези инвестиции и ще направя каквото мога за да не стане това.
  • #17
    Всичко е планирано ( преди 3 години )
    В момента в света се движат 1.4 милиарда автомобила. Ако всичко това трябва премине на ток ще се срине цялата енергийна система. Ако ще и 100 от най големите атомни централи да построим пак няма да е достатъчно. А по принцип те планират да затворят всички ТЕЦ и АЕЦ и да преминем изцяло на ВЕИ. А сега познайте колко процента от тия 1.4 милиарда автомобила ще останат на улицата под формата на ел. коли и каква ще е цената на тока?
  • #16
    Всичко е планирано ( преди 3 години )
    Когато се ограничат пътуванията и доставките това автоматично срива икономиката и прави хората икономически неактивни. Те спират да работят, спират да пътуват и в крайна сметка спират да харчат пари което се превръща в един омагьосан кръг на тотален срив. Електрическите коли сами по себе са един силно ограничаващ фактор. Те са скъпи и неефективни. И ще стават все по скъпи особено като се затворят всички ТЕЦ и АЕЦ и минем само на ВЕИ. Тогава токът ще струва в пъти повече от бензина.
  • #15
    Всичко е планирано ( преди 3 години )
    Целта е да се унищожи сегашната икономическа и социална система и да се спре нарастването на населението след което постепенно да се свие до 500 милиона в рамките на 100 години. Искат да унищожат всичко но да запазят природата. Затова не могат да си позволят конвенционална война тъй като ще има прекалено много разрушение. Избрали са пътят на икономическият натиск чрез който да разкостят обществото и да направят развитието и прогресът невъзможен. Едно от ключовите неща е мобилността.
  • #14
    Всичко е планирано ( преди 3 години )
    Аз много пъти съм ви обяснявал за глобалният план на ООН в който едно от нещата е ликвидирането личният автомобил. Първо ще ликвидират автомобилите с ДВГ, после хибридите и накрая и електрическите. Всичко това ще стане чрез забрани, регулации и квоти за производителите. Преди години много хора ми се смееха като им обяснявах че ще забранят дизелите. Е сега е 2021г и в много държави вече е факт. Планът си върви с хоризонт 30 години напред. Целта е тотално унищожение но без война с бомби.
  • #13
    radko ( преди 3 години )
    Е време да си припомним отначало,електрификация плюс съветска власт е равно на... източен капитализъм!
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    Преводачът пак разбрал-недоразбрал. Plugsurfing няма собствени станции. Това е услуга за ПО-ЛЕСНО заплащане - идеята е да ползваш всяка мрежа по желание, но да не се налага да си правиш акаунт за нея и да разнасяш чипове, карти и апове. Цените в нея винаги са били най-високите. Айонити също хич не ги интересуват цените за конкYрентни марки, защото техните получават други цени, а обикновено и някалъв период безплатно зареждане.
  • #11
    GRIDSERVE ( преди 3 години )
    100% соларен ток, 350kW мощност на заряд, пълнене на 36 коли едновременно, 100 локации в страната
  • #10
    TSLA ( преди 3 години )
    И народа се ориентира към Тесла с безплатно зареждане, а на Острова - към Gridserve със 100% зарядни по 350kW на цена 24 пенса киловата+6МВт стационарно захранване за през нощта. И Йонити, и АйДи3 - отекоха... Ко да праиш, пазарна икономика, естествен подбор - оцелява само който става.
fallback
Последни