IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Най-продаваните марки и модели в България за 2020 година

В самия край на годината Nissan Qashqai отстъпи първенството на други

След като ви представихме кои са най-продаваните модели на отделните пазари в Европа, дойде време да видим как стоят нещата и в България. Пазарът на нови автомобили у нас се е свил с 36.8% през 2020 година и възлиза на 27 428 бройки, сочи статистиката на МВР за регистрациите. През 2019 новите регистрации са били 43 378. Това до голяма степен съвпада с 36.4-те процента спад, отчетен от европейската браншова организация АСЕА за първите 11 месеца.
 
 
Renault Clio
Renault Clio е най-продаваният модел в България през 2020 година
   
  
Макар и да е сред най-големите в ЕС, този спад не е чак толкова драматичен - той на практика връща сектора към нормалните му нива отпреди няколко години. Тазгодишният резултат е всъщност по-висок от отчетените 26 370 нови регистрации през 2016 например (данни на АСЕА). По-сериозни затруднения може да имат само някои отделни вносители със спадове доста над пазарните, както и онези, инвестирали мащабно през 2019 и 2020 в очакване на растящ пазар.
   
    
Skoda Citigo EV, Spark
Skoda Citigo EV e най-продаваният електромобил у нас през 2020, но това се дължи изцяло на една голяма сделка с компания за споделени пътувания. Извън нея достъпният електромобил за жалост не се предлага у нас


В извадката сме отчели само регистрациите в категории М1 и N1, без да включваме специални версии, товарни автомобили и пр.. Трябва да се отбележи също, че статистиката на МВР понякога се разминава с тази на официалните вносители - част от "новите" регистрации в нея са дело на автокъщи или частни лица.
 

ТОП 12
Renault Clio - 1466
Dacia Dokker - 1421
Nissan Qashqai - 1408
Skoda Octavia - 1237
Dacia Duster - 1025
Toyota Corolla - 809
Dacia Sandero - 687
Citroen C3 - 514
Toyota Yaris - 453
Skoda Superb - 419
Renault Megane - 405
Kia Sportage - 401


От базата данни на Пътна полиция могат да се извлекат данни и за т. нар. "реекспорт", при който автомобили се регистрират у нас и веднага след това се дерегистрират с цел износ в други страни. През 2020 лидер в тази практика е бил Nissan с цели 1037 автомобила, чиято регистрация е била прекратена от официалния вносител. Следват Renault - 424, Dacia - 380, Peugeot - 228, Toyota - 198, Citroen - 196, Kia - 168, VW - 148, Skoda 43, Fiat 42 и така нататък. Това обаче е само един от начините за осъществяване на реекспорт и не дава пълна представа за мащабите на това явление.

При най-продаваните модели през годината няма особени изненади - Nissan Qashqai, който водеше убедително през първите 10 месеца, в края на годината все пак отстъпи до третата позиция. Повече за най-продаваните модели на всяка марка можете да видите в галерията.
  
   
Най-продаваните марки и модели в България за 2020 (ГАЛЕРИЯ):

 

0 от 500
  • #10
    17 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Все по-хубаво е, че в БГ се купуват нови коли. Както в нормалните държави. Но все още чакам момента, в който най-продаваните модели на БМВ, Мерцедес и Ауди ще са съответно 3-та серия, С класа и А4, а не както сега - Х5, GLE и Q8.
  • #9
    12 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Голфа не е по джоба на всеки.
  • #8
    14 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    300 голфа и 809 корола, както искате, така го разбирайте.
  • #7
    7 rate up comment 8 rate down comment
    none ( преди 2 седмици )
    Не че са толкова лоши колите на Geely (Volvo пардон обърках се ;)), но цените на които ги продават са абсурдни. Все едно да си купиш Xiomi на цената на iPhone (не че Xiomi са лоши телефони, даже напротив). Ако ги пуснат на цените които наистина струват (поне едни 30% надолу) ще имат далеч по-сериозен успех (като дизайн и материали са ги докарали, но като надеждност са много назад, а като комфорт/пърформънс направо светлинни години зад германското трио).
  • #6
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Не е нужно да има дилър, за да си внесеш ново Ферари и да си го регистрираш, брато
  • #5
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Че ние имаме ли дилър на Ферари? Нали уж статистиката е за нови коли?
  • #4
    8 rate up comment 3 rate down comment
    До втория ( преди 2 седмици )
    Че тъкмо през 1991 Волво си беше супер бе! 740 - вечна класика. Тия сега са канап, тел и хубав дизайн
  • #3
    7 rate up comment 7 rate down comment
    до 2 ( преди 2 седмици )
    и ти не е зле да отвориш прозореца, но не на уиндоуса :D че хипстърията на моменти ептен замъглява реалността
  • #2
    11 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    До #1 Явно социалната изолация не ти е повлияла добре. Един съвет-като си стоиш вкъщи може да отвориш прозореца,за да видиш,че не е 1991
  • #1
    8 rate up comment 19 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    радвайте се на живота докато не сте си купили волво джереми кларксон явно рекламата се отразява и на продожбите но балъци все още се намират които вместо бмв мерседес и ауди избират псевдо китайския премиум