fallback

Най-продаваните марки и модели в България за 2020 година

В самия край на годината Nissan Qashqai отстъпи първенството на други

След като ви представихме кои са най-продаваните модели на отделните пазари в Европа, дойде време да видим как стоят нещата и в България. Пазарът на нови автомобили у нас се е свил с 36.8% през 2020 година и възлиза на 27 428 бройки, сочи статистиката на МВР за регистрациите. През 2019 новите регистрации са били 43 378. Това до голяма степен съвпада с 36.4-те процента спад, отчетен от европейската браншова организация АСЕА за първите 11 месеца.     Renault Clio е най-продаваният модел в България през 2020 година        Макар и да е сред най-големите в ЕС, този спад не е чак толкова драматичен - той на практика връща сектора към нормалните му нива отпреди няколко години. Тазгодишният резултат е всъщност по-висок от отчетените 26 370 нови регистрации през 2016 например (данни на АСЕА). По-сериозни затруднения може да имат само някои отделни вносители със спадове доста над пазарните, както и онези, инвестирали мащабно през 2019 и 2020 в очакване на растящ пазар.          Skoda Citigo EV e най-продаваният електромобил у нас през 2020, но това се дължи изцяло на една голяма сделка с компания за споделени пътувания. Извън нея достъпният електромобил за жалост не се предлага у нас

В извадката сме отчели само регистрациите в категории М1 и N1, без да включваме специални версии, товарни автомобили и пр.. Трябва да се отбележи също, че статистиката на МВР понякога се разминава с тази на официалните вносители - част от "новите" регистрации в нея са дело на автокъщи или частни лица.  

ТОП 12
Renault Clio - 1466 Dacia Dokker - 1421 Nissan Qashqai - 1408 Skoda Octavia - 1237 Dacia Duster - 1025 Toyota Corolla - 809 Dacia Sandero - 687 Citroen C3 - 514 Toyota Yaris - 453 Skoda Superb - 419 Renault Megane - 405 Kia Sportage - 401

От базата данни на Пътна полиция могат да се извлекат данни и за т. нар. "реекспорт", при който автомобили се регистрират у нас и веднага след това се дерегистрират с цел износ в други страни. През 2020 лидер в тази практика е бил Nissan с цели 1037 автомобила, чиято регистрация е била прекратена от официалния вносител. Следват Renault - 424, Dacia - 380, Peugeot - 228, Toyota - 198, Citroen - 196, Kia - 168, VW - 148, Skoda 43, Fiat 42 и така нататък. Това обаче е само един от начините за осъществяване на реекспорт и не дава пълна представа за мащабите на това явление.

При най-продаваните модели през годината няма особени изненади - Nissan Qashqai, който водеше убедително през първите 10 месеца, в края на годината все пак отстъпи до третата позиция. Повече за най-продаваните модели на всяка марка можете да видите в галерията.        Най-продаваните марки и модели в България за 2020 (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #19
    анонимен ( преди 3 години )
    Аве, нали американците са много назад с многоцилиндровите двигатели? Как така изведнъж волво са зле защото имат само 4 - цилиндрови? Нали 2- литровият европейски е къде, къде над 5-литровия американски или какво там беше? Сещаш ли се колко си зле? Не, нали? Сега ще ти кажа, мнооооого си зле. Няма спасение за теб, съжалявам. Загубен си
  • #18
    анонимен ( преди 3 години )
    До 13,между другото Рено е на първо място и в европейската класация,а там пари май имат или според твоята шитня мозъчна и там нямат?
  • #17
    До 14 ( преди 3 години )
    И двигателите им са със само 4 цилиндъра. Голем премиум, големо нещо.
  • #16
    анонимен ( преди 3 години )
    #16 нещо не схващаш... с малко по-качествени материали не се оправдава безумната цена...особено като няма много друго.
  • #15
    До 7 ( преди 3 години )
    Ако Волво намалят цените с 30%, ще се изравнят с масовката от средния клас, а те са с много по-качествени материали и изработка. Удобството също е на по-високо ниво. Няма как да стане.
  • #14
    Alex ( преди 3 години )
    Обаче новорегистрираните леки МПС втора употреба са нараснали и нарастват драстично. През 2019 съотношението нови към нов внос стари е било 1: 5. През 2020 съотношението нови към нов внос стари е било 1: 8Успокоително е, че все пак втората употреба стават все по-нови и по-малди от 10 годишни
  • #13
    ми нормално ( преди 3 години )
    най-затритата и бедна държавица в ЕС купува шитни като рено и дачия! за по-добро - нема кинти, баце
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    волво от 2 000 г не е шведско и всякакви опити да се пробутва на клиентите като премиум автомобил даде плачевен резултат самия факт че 10 години по късно форд пусна компанията за продажба на 60 процента загуба никой от немската тройка която купуваше всичко което имаше престижно име и история не прояви интерес към волво и сааб ясно говори че двете компании са с изчерпан пазарен потенциал единствено китайците видяха във волво златна кокошка за да пробутва запъртъци на европейския и китайския пазар
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    Тук цените на някои марки са доста надути, не ги знам с какви отстъпки ги дават нашите дилърчета но при някои аудита виждам 20-30к разлика между нашия дилър и на едни други места по колкото ги дават.
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    Все по-хубаво е, че в БГ се купуват нови коли. Както в нормалните държави. Но все още чакам момента, в който най-продаваните модели на БМВ, Мерцедес и Ауди ще са съответно 3-та серия, С класа и А4, а не както сега - Х5, GLE и Q8.
fallback
Последни