fallback

Най-продаваните марки и модели в България за 2020 година

В самия край на годината Nissan Qashqai отстъпи първенството на други

След като ви представихме кои са най-продаваните модели на отделните пазари в Европа, дойде време да видим как стоят нещата и в България. Пазарът на нови автомобили у нас се е свил с 36.8% през 2020 година и възлиза на 27 428 бройки, сочи статистиката на МВР за регистрациите. През 2019 новите регистрации са били 43 378. Това до голяма степен съвпада с 36.4-те процента спад, отчетен от европейската браншова организация АСЕА за първите 11 месеца.     Renault Clio е най-продаваният модел в България през 2020 година        Макар и да е сред най-големите в ЕС, този спад не е чак толкова драматичен - той на практика връща сектора към нормалните му нива отпреди няколко години. Тазгодишният резултат е всъщност по-висок от отчетените 26 370 нови регистрации през 2016 например (данни на АСЕА). По-сериозни затруднения може да имат само някои отделни вносители със спадове доста над пазарните, както и онези, инвестирали мащабно през 2019 и 2020 в очакване на растящ пазар.          Skoda Citigo EV e най-продаваният електромобил у нас през 2020, но това се дължи изцяло на една голяма сделка с компания за споделени пътувания. Извън нея достъпният електромобил за жалост не се предлага у нас

В извадката сме отчели само регистрациите в категории М1 и N1, без да включваме специални версии, товарни автомобили и пр.. Трябва да се отбележи също, че статистиката на МВР понякога се разминава с тази на официалните вносители - част от "новите" регистрации в нея са дело на автокъщи или частни лица.  

ТОП 12
Renault Clio - 1466 Dacia Dokker - 1421 Nissan Qashqai - 1408 Skoda Octavia - 1237 Dacia Duster - 1025 Toyota Corolla - 809 Dacia Sandero - 687 Citroen C3 - 514 Toyota Yaris - 453 Skoda Superb - 419 Renault Megane - 405 Kia Sportage - 401

От базата данни на Пътна полиция могат да се извлекат данни и за т. нар. "реекспорт", при който автомобили се регистрират у нас и веднага след това се дерегистрират с цел износ в други страни. През 2020 лидер в тази практика е бил Nissan с цели 1037 автомобила, чиято регистрация е била прекратена от официалния вносител. Следват Renault - 424, Dacia - 380, Peugeot - 228, Toyota - 198, Citroen - 196, Kia - 168, VW - 148, Skoda 43, Fiat 42 и така нататък. Това обаче е само един от начините за осъществяване на реекспорт и не дава пълна представа за мащабите на това явление.

При най-продаваните модели през годината няма особени изненади - Nissan Qashqai, който водеше убедително през първите 10 месеца, в края на годината все пак отстъпи до третата позиция. Повече за най-продаваните модели на всяка марка можете да видите в галерията.        Най-продаваните марки и модели в България за 2020 (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    Голфа не е по джоба на всеки.
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    300 голфа и 809 корола, както искате, така го разбирайте.
  • #7
    none ( преди 4 години )
    Не че са толкова лоши колите на Geely (Volvo пардон обърках се ;)), но цените на които ги продават са абсурдни. Все едно да си купиш Xiomi на цената на iPhone (не че Xiomi са лоши телефони, даже напротив). Ако ги пуснат на цените които наистина струват (поне едни 30% надолу) ще имат далеч по-сериозен успех (като дизайн и материали са ги докарали, но като надеждност са много назад, а като комфорт/пърформънс направо светлинни години зад германското трио).
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    Не е нужно да има дилър, за да си внесеш ново Ферари и да си го регистрираш, брато
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Че ние имаме ли дилър на Ферари? Нали уж статистиката е за нови коли?
  • #4
    До втория ( преди 4 години )
    Че тъкмо през 1991 Волво си беше супер бе! 740 - вечна класика. Тия сега са канап, тел и хубав дизайн
  • #3
    до 2 ( преди 4 години )
    и ти не е зле да отвориш прозореца, но не на уиндоуса :D че хипстърията на моменти ептен замъглява реалността
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    До #1 Явно социалната изолация не ти е повлияла добре. Един съвет-като си стоиш вкъщи може да отвориш прозореца,за да видиш,че не е 1991
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    радвайте се на живота докато не сте си купили волво джереми кларксон явно рекламата се отразява и на продожбите но балъци все още се намират които вместо бмв мерседес и ауди избират псевдо китайския премиум
fallback
Последни