fallback

Alfa Romeo, Chrysler, Lancia: кои марки са най-застрашени?

Сливането между PSA и FCA е окончателно решено, но означава ли това и край за някои легендарни имена?

Eдна от най-големите сделки в историята на автомобилния бранш получи и последната зелена светлина днес, след като акционерите на PSA Peugeot-Citroen и FCA Fiat-Chrysler одобриха категорично сливането между двата концерна. Това на практика ще създаде четвъртия най-голям световен производител, по-голям от General Motors, Hyundai-Kia и Ford.             Но за Карлос Тавареш, който ще оглави бъдещия конгломерат под името Stellantis, работата тепърва започва. Пред португалеца стоят три колосални задачи.

Първата е съживяването на китайския пазар, където в момента двете групи използват едва 8% от капацитета си.   Втората е да ликвидира колосалния производствен свръхкапацитет на новата група, която по оценка на консултантската компания LMC в момента може да произвежда със 7 милиона автомобила повече на година, отколкото успява да продаде.            Това е калкулация за доста слабата 2020 година, но дори и през много силната 2016 свръхкапацитетът на PSA и FCA е надхвърлял 4 милиона автомобила, твърди LMC. До момента двете групи уверяват, че могат да съкратят разходите си с до 5 милиарда евро на година, без да закриват заводи. Но независимите анализатори се съмняват, че всички фабрики ще оцелеят.

 

Марките на Stellantis
1. Jeep - 860 753 2. Peugeot - 764 720 3. Fiat - 760 541 4. Ram - 526 966 5. Citroen - 507 800 6. Opel-Vauxhall - 443 160 7. Dodge - 237 422 8. Chrysler - 79 021 9. Alfa Romeo - 41 116 10. DS - 32 777 11. Lancia - 29 393 12. Maserati - 11 456 ОБЩО - 4 295 125

И понеже новата група ще е под силен правителствен натиск в страните, където са базирани марките й - Франция, Италия, САЩ, Германия - най-застрашени от закриване са заводите другаде, например този на Opel в Елсмиър, Великобритания, и този на Fiat в Крагуевац, Сърбия.

Третата и най-сложна задача на Тавареш ще е да направи така, че 14-те му марки да не се конкурират помежду си. Това е наистина огромно предизвикателство, при положение, че в момента някои от тези марки са директни съперници. Португалският мениджър вече е бил принуден да променя дългогодишни планове в името на тази цел - например окончателно е зачеркнал идеята за връщането на Peugeot на северноамериканския пазар, по която работеше усилено от няколко години. "Този план е мъртъв", потвърждава източник от PSA пред агенция Reuters.

Дори и така обаче изглежда невероятно всичките 14 марки на новия конгломерат да оцелеят. Нека видим какви са шансовете пред всяка от тях, оценени от анализатори като Филип Ушоа (Jefferies) и Лука Чифери (Automotive News Europe).     Колко застрашени са отделните марки на Stellantis (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #10
    FIAT ( преди 3 години )
    в продължение на поне 40г. правят изключително скучни и скапани автомобили. Слаби мотори, ръжда, евтини пластмаси вътре, дефектна електроника, проблемна ходова част. Само като се сетя за Tempra, Marea, Pinto, Stilo, Brava, Multipla и ми става зле... Грозотия и мизерия. Да има и тук там някое изключение като 500 , Panda и Croma но всичко друго е било трагично.
  • #9
    v-1 ( преди 3 години )
    Не е fix it again Larry, правилното е - F - fix, I- it, A-again, T - Tony :)
  • #8
    v-1 ( преди 3 години )
    Алфа и надеждност :))) don't make me laugh... Те и затова продажбите има са толкова "големи", щото са много "надеждни". А пък ако на ФВ софтуера е от миналия век, на Фиат е от по миналият. Времето ще покаже какво ще стане, сега само си чешем езиците
  • #7
    Бай Кольо ( преди 3 години )
    В Америка FIAT се превежда като Fix it again Larry :D (ремонтирай го отново Лари)Трябва да наблегнат на качеството, на дизайна и естествено на нови технологии. Едно от най-важните неща които продават е външния вид на автомобила. Почти всички модели на FCA са скучни и по нищо не се отличават от Хюндай, Киа и т.м. Единственото изключение е Giulia-та на Alfa и тук там някой модел на Ситроен и Пежо.
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    FIAT имат доста добри продажби в Латинска Америка, доста страни от Европа и Турция? Или имаш друго предвид? Ланчия никога не са правели трошливи автомобили, просто бяха недогледани и недобре менажирани. За Пежо не знам - прави ми впечатление, че имат много добри продажби също. Алфа са супер откъм надеждност от 159-ката насам. По-скоро им липсва добро пазарно позициониране и да вкарат малко от електронните глупости в купето, че average Joe да има за какво да се хвали на маса като си я купи.
  • #5
    Шуми ( преди 3 години )
    Това което ги съсипва най-вече е репутацията че правят трошливи автомобили. Създаде се впечатление за евтино направени автомобили с много спорен дизайн. Особено FIAT, Пежо, Ланчия и Алфа Ромео. Всичките с предно предаване, всичките със слаби мотори, всичките с проблеми по техниката. Много, много далече от немците. Alfa Romeo ми направи добро впечатление през последните години с 159 и Giulia както и Пежо с 508 но всичко друго е трагично.
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Алфа Ромео трудно ще изчезне. По-скоро ДС ще изчезне, защото е неразпознаваема на световно ниво. Таварес не е луд да затрие бранд, към който имат апетит и други големи. Същото е с Мазерати.Фолксваген и Алфа и нови технологии. Майко мила - шасита ли ще им дават на Алфа, мотори ли ще им дават... Вероятно таблети със софтуер с графика от миналия век може...
  • #3
    v-1 ( преди 3 години )
    Да бяха ама не щяха :))) И сега нямат нито нови технологии нито продажби...
  • #2
    Да бяха... ( преди 3 години )
    продали Алфа на VW, когато ги искаха, та да оцелеят и да се развият както си трябва!
  • #1
    v-1 ( преди 3 години )
    Така като гледам, Алфа Ромео е конглокент на ДС марката на ПСА и може да изчезнат, ако решат да развиват ДС. Ланчиа и те ще са пътник сигурно...
fallback
Последни