fallback

Alfa Romeo, Chrysler, Lancia: кои марки са най-застрашени?

Сливането между PSA и FCA е окончателно решено, но означава ли това и край за някои легендарни имена?

Eдна от най-големите сделки в историята на автомобилния бранш получи и последната зелена светлина днес, след като акционерите на PSA Peugeot-Citroen и FCA Fiat-Chrysler одобриха категорично сливането между двата концерна. Това на практика ще създаде четвъртия най-голям световен производител, по-голям от General Motors, Hyundai-Kia и Ford.             Но за Карлос Тавареш, който ще оглави бъдещия конгломерат под името Stellantis, работата тепърва започва. Пред португалеца стоят три колосални задачи.

Първата е съживяването на китайския пазар, където в момента двете групи използват едва 8% от капацитета си.   Втората е да ликвидира колосалния производствен свръхкапацитет на новата група, която по оценка на консултантската компания LMC в момента може да произвежда със 7 милиона автомобила повече на година, отколкото успява да продаде.            Това е калкулация за доста слабата 2020 година, но дори и през много силната 2016 свръхкапацитетът на PSA и FCA е надхвърлял 4 милиона автомобила, твърди LMC. До момента двете групи уверяват, че могат да съкратят разходите си с до 5 милиарда евро на година, без да закриват заводи. Но независимите анализатори се съмняват, че всички фабрики ще оцелеят.

 

Марките на Stellantis
1. Jeep - 860 753 2. Peugeot - 764 720 3. Fiat - 760 541 4. Ram - 526 966 5. Citroen - 507 800 6. Opel-Vauxhall - 443 160 7. Dodge - 237 422 8. Chrysler - 79 021 9. Alfa Romeo - 41 116 10. DS - 32 777 11. Lancia - 29 393 12. Maserati - 11 456 ОБЩО - 4 295 125

И понеже новата група ще е под силен правителствен натиск в страните, където са базирани марките й - Франция, Италия, САЩ, Германия - най-застрашени от закриване са заводите другаде, например този на Opel в Елсмиър, Великобритания, и този на Fiat в Крагуевац, Сърбия.

Третата и най-сложна задача на Тавареш ще е да направи така, че 14-те му марки да не се конкурират помежду си. Това е наистина огромно предизвикателство, при положение, че в момента някои от тези марки са директни съперници. Португалският мениджър вече е бил принуден да променя дългогодишни планове в името на тази цел - например окончателно е зачеркнал идеята за връщането на Peugeot на северноамериканския пазар, по която работеше усилено от няколко години. "Този план е мъртъв", потвърждава източник от PSA пред агенция Reuters.

Дори и така обаче изглежда невероятно всичките 14 марки на новия конгломерат да оцелеят. Нека видим какви са шансовете пред всяка от тях, оценени от анализатори като Филип Ушоа (Jefferies) и Лука Чифери (Automotive News Europe).     Колко застрашени са отделните марки на Stellantis (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #20
    И ( преди 3 години )
    какво като е Ланча а не е Ланчия? Пак си е каручка а не е Мерцедес.
  • #19
    анонимен ( преди 3 години )
    Бившите собственици, поне да бяхте научили правилно името - казва се Ланча, не ланчИя :D
  • #18
    Он другара... ( преди 3 години )
    хем е и тавариш, ся ше почне с голямата френско-комунистическа метла ... да мете в полза на ширпотребата за трудесЧия се народ! Напред другаре къде дачиите и рената!!
  • #17
    митьо ( преди 3 години )
    Крайслер, Ланчия, може би и Додж ще гризнат дървото. На европейският пазар едва ли ще има големи промени, а що се отнася до китайския ще е доста трудно. Премиум сегментът там е доминиран от германците, а при електрическите местните марки набраха голяма скорост, Тесла доби голяма популярност с фабриката си там. Може би ще се пробват с Мазерати, ако и подобрят надежността, както и Jeep, но ще е трудно. Все пак с Тавареш начело до 2-3г ще има осезаема разлика, както стана с PSA.
  • #16
    анонимен ( преди 3 години )
    Мда, те тойотоите са с много силни мотори, Корола 1.2 с турбо.. мани бегай
  • #15
    Като ( преди 3 години )
    бивш собственик на Фиат и Ланчия мога напълно да потвърдя критиките които чета в коментарите. За съжаление освен интересната история и някой уникални модели от далечното минало (на Ланчия) в момента са кръгла нула. Италиянския автомобил трябва да бъде красив, със силен мотор и с интериор в който ти е приятно да седиш. Но и всичко това да е на лице ако колата не е надеждна а пък цената е като на немците няма как да се случат нещата. Типичен пример които мога да дам е Alfa 166.
  • #14
    v-1 ( преди 3 години )
    С отличен маркетинг можеш да имаш клиенти за няколко години, но ако нямаш качество и надеждност, колко и да ти е добър маркетингът те хората не пасат трева и ако не им предлагаш това, което им рекламираш - няма да купуват от теб.Та това с маркетинга може да го разказваш долу пред блока на кварталните "спецове"Разбирам, че има фенове на Алфа и Фиат, но трябва да сте освен фенове и реалисти и да не робувате на марката...
  • #13
    Всеки ( преди 3 години )
    клиент иска да получи максимално високо качество за парите си. Затова VW и Toyota продават толкова много. Италианците и франсетата са на светлинни години назад откъм нови технологии и надеждност. Сега тука някой ще вземе да се обиди... Айде да сравним една 15 годишна Toyota Corola или Golf с 15 годишно Фиатче Stilo или Пежо 307 да видим разликите в качеството.
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    В продължение на 40 години Фиат не знам какво са правили, но в началото на 90те бяха по-големи от ФВ. Явно клиентите са им едни и същи и сменят единия талаш с другия...
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    Продажбите на ФВ са толкова добри защото имат отличен маркетинг и добри дилърски мрежи. Няма нищо общо с надеждността. Много хора около мен се убедиха в това като повлякоха крак към разни Шкоди и Тигуани. Не всеки разполага с Ауто Мотор Спорт, Аутобилд и сумати Ютуб канали както са ФВ.
fallback
Последни