fallback

Alfa Romeo, Chrysler, Lancia: кои марки са най-застрашени?

Сливането между PSA и FCA е окончателно решено, но означава ли това и край за някои легендарни имена?

Eдна от най-големите сделки в историята на автомобилния бранш получи и последната зелена светлина днес, след като акционерите на PSA Peugeot-Citroen и FCA Fiat-Chrysler одобриха категорично сливането между двата концерна. Това на практика ще създаде четвъртия най-голям световен производител, по-голям от General Motors, Hyundai-Kia и Ford.             Но за Карлос Тавареш, който ще оглави бъдещия конгломерат под името Stellantis, работата тепърва започва. Пред португалеца стоят три колосални задачи.

Първата е съживяването на китайския пазар, където в момента двете групи използват едва 8% от капацитета си.   Втората е да ликвидира колосалния производствен свръхкапацитет на новата група, която по оценка на консултантската компания LMC в момента може да произвежда със 7 милиона автомобила повече на година, отколкото успява да продаде.            Това е калкулация за доста слабата 2020 година, но дори и през много силната 2016 свръхкапацитетът на PSA и FCA е надхвърлял 4 милиона автомобила, твърди LMC. До момента двете групи уверяват, че могат да съкратят разходите си с до 5 милиарда евро на година, без да закриват заводи. Но независимите анализатори се съмняват, че всички фабрики ще оцелеят.

 

Марките на Stellantis
1. Jeep - 860 753 2. Peugeot - 764 720 3. Fiat - 760 541 4. Ram - 526 966 5. Citroen - 507 800 6. Opel-Vauxhall - 443 160 7. Dodge - 237 422 8. Chrysler - 79 021 9. Alfa Romeo - 41 116 10. DS - 32 777 11. Lancia - 29 393 12. Maserati - 11 456 ОБЩО - 4 295 125

И понеже новата група ще е под силен правителствен натиск в страните, където са базирани марките й - Франция, Италия, САЩ, Германия - най-застрашени от закриване са заводите другаде, например този на Opel в Елсмиър, Великобритания, и този на Fiat в Крагуевац, Сърбия.

Третата и най-сложна задача на Тавареш ще е да направи така, че 14-те му марки да не се конкурират помежду си. Това е наистина огромно предизвикателство, при положение, че в момента някои от тези марки са директни съперници. Португалският мениджър вече е бил принуден да променя дългогодишни планове в името на тази цел - например окончателно е зачеркнал идеята за връщането на Peugeot на северноамериканския пазар, по която работеше усилено от няколко години. "Този план е мъртъв", потвърждава източник от PSA пред агенция Reuters.

Дори и така обаче изглежда невероятно всичките 14 марки на новия конгломерат да оцелеят. Нека видим какви са шансовете пред всяка от тях, оценени от анализатори като Филип Ушоа (Jefferies) и Лука Чифери (Automotive News Europe).     Колко застрашени са отделните марки на Stellantis (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #30
    до 22 ( преди 3 години )
    Ланча не е никаква каручка. Но е много вероятно ти да си каруцар десето поколение
  • #29
    анонимен ( преди 3 години )
    момента в който те (и всички други) трябва да преосмислят кой да прави псевдо жипки за по 50к евро, кой нормални коли за по 30 к евро и кой нео за народа
  • #28
    анонимен ( преди 3 години )
    Незнам какво опреквате Италиянските автомобили карах алфа 156 спорт вагон навъртях и около 80 хил километра продадох я на 437000 обслужвал съм я 9 пъти и нищо скъпо няма в нея както говорят просто си трябва поддръжка като всяка жена
  • #27
    споко ве ( преди 3 години )
    другара Товариш ше ги опрай сичките!
  • #26
    Гошо ( преди 3 години )
    Също така не знам каква им е гаранцията като км и години, но Киа и Хюндай имам спомен, че доста наблегнаха точно на това преди години и явно успяха да спечелят доверие в клиентите и дръпнаха с продажбите. Ако искаш да се съревноваваш с БМВ и Мерцедес, поне за начало ще трябва да предложиш нещо повече за същата цена за да спечелиш клиенти. Аз бих заложил на доброто качество, сервизно обслужване и удължената гаранция, и целта да е дългогодишното доверие на клиента, а не на по-богато оборудване.
  • #25
    Гошо ( преди 3 години )
    Не съм имал Алфа, но пък винаги са ми харесвали като дизайн на екстериор и интериор... Относно качеството нищо не мога да кажа, но явно им е куцало в някакъв период, защото не вярвам толкова много народ да лъже... нещо като ръждата при Опел. 156 и 159 са много красиви коли, но не съм се замислял за покупка заради предното предаване, просто не харесвам това задвижване. Сега Джулията също е много красива и след известно време бих пробвал такава...
  • #24
    Потребител ( преди 3 години )
    Макар Алфа Ромео винаги да ми е била на сърце, трябва да призная, че резултатите и за 2020 са просто трагични. А с идеята да правят кросоувъри мисля, че нещата няма да стигнат много далеч.Лично за мен основен проблем на тази марка си остава това, че не можа да създаде модел, който да се наложи на пазара в даден сегмент и от него да бъде произведено повече от едно поколение.Просто стратегията им за развитие ми се струва напълно хаотична.
  • #23
    Красотата идва от Ит ( преди 3 години )
    Няма нищо по-хубаво от това Алфа да са бутикова марка,която да е рядкост по улиците.
  • #22
    Хехе ( преди 3 години )
    нова кола на 60 000км и се хвалиш че още е здрава, то остава да не е :D да е поне на 100 000км разбирам да се хвалиш.
  • #21
    До v-1 ( преди 3 години )
    Имам Джулия, както и около мен две момчета си взеха нови такива. Аз съм над 60К километра, останалите по на 20-30К. В моята фирма масово ИТ-тата си вземат Шкоди или Ауди-та и масово ги ремонтират. При Шкодите дефектни спирачни механизми, тракащи седалки, страшно слаби съединители на 1.8 бензина. Аз по моята кола не съм пипал нищо. НИЩО. Останалите също. Не мисля да робувам на популярни марки вече. Нивото е кота нула, а и сега се съмнявам да се подобри. Автомобилостроенето отдавна е commoditized
fallback
Последни