fallback

Auto 2000 - как Volkswagen си представяше автомобила на бъдещето

Прототипът от 80-те въведе дизайна на Passat и е първият в света със система Start/Stop

Времето, когато приближаването на новото хилядолетие предизвикваше у човечеството въодушевление и трепет, отдавна отмина. Преди 4 десетилетия обаче всичко беше различно - прословутата 2000 година беше считана за отправна точка към прекрасното бъдеще. Компанията от Волфсбург не праваше изключение и през 1981 година нейните инженери направиха смел концепт с вълнуващото по това време име Volkswagen Auto 2000.

Източник на мотивация и финансиране за проекта е Федералното министерство на образованието и научните изследования на Германии, която си поставя за цел да изобрети автомобила на бъдещето. Той трябва да бъде технологичен, лек, просторен и икономичен. В проекта са вложени 110 милиона марки (огромна за това време сума), а конкуренти на Volkswagen са Mercedes-Benz и Audi.

Разбира се, докато се занимават с нещо полезно за цялата автомобилна промишленост, компаниите не забравят и собствените си интереси. Volkswagen Auto 2000 се превръща в изпитателен полигон за изпробването на перспективни дизайнерски решения. Не е трудно, например, да се разпознае решетката на радиатора, която става визитна картичка на третото поколение на Passat, а също така и характерната предна броня.

Силуетът на тривратият модел не изглежда особено изтънчено и изящно, но Volkswagen постига впечатляваща аеродинамична ефективност. Коефициентът на челно съпротивление е 0,25 (за сравнение при серийния седан Passat B3 е 0,28), но това не е единственото силно оръжие на автомобила. За да покрие зададените технически изисквания, той трябва да харчи максимум 9,5 л/100 км, което кара инженерите от Волфсбург да използват някои нови решения. Две от тях стават неизменна част от автомобилната индустрия.

Независимо от версията (Volkswagen се предлага с 1,2-литров турбодизел с 3 цилиндъра, или с бензинов 1,0-литров турбомотор), Auto 2000 е оборудван със система Start/Stop. А хидромеханичният автомат е научен да преминава на неутрална предавка при движеие по инерция за минимализиране на загубите при триенето.

Още снимки на забележителния за времето си автомобил - вижте в галерията:

Уви, до серийно производство не стига нито един от участниците в конкурса - нито автомобила на Volkswagen, нито конкурентите разработки на Mercedes-Benz и Audi, но все пак Auto 2000 предлага някои нови неща, които компанията-производител (а и не само тя) използват за бъдещите си модели.

Снимки: Volkswagen

fallback
  • #12
    Alex ( преди 3 години )
    Renault Fuego, базирано на Renault 18 oт началото на 80те и Renault 11, също от начлото на 80 те имат същия дизайн. Не знам кой от кого е краднал.
  • #11
    До 10 ( преди 3 години )
    Сепуко, не се заплесвай с японците, ами си следи нивото на маслото в германския "премиум".
  • #10
    сепуко харакири ( преди 3 години )
    От тойота са откраднали задницата за тъпия приус.Като обикновено са откраднали най-лошото.Щото повечето от дизайна на тая кола не е стигнал до серия и нормално.Това е концептуален модел.А късите пи.шки са крали , та крали.
  • #9
    До # 8 ( преди 3 години )
    Сивик CRX от 1989г беше такъв отзад, но много по нисък и красив!
  • #8
    Ами ( преди 3 години )
    Отзад изглежда точно като новия Сивик!
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    или тойота от същите години за хонда да не говорим,същински жигули
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    намерете някъде снимки на дядо си от 1981г и тогава пишете
  • #5
    Японеца ( преди 3 години )
    Убийствен дизайн!Върхът на грозотията! Гоуем гоуф!
  • #4
    Memory ( преди 3 години )
    Pontiac Aztec
  • #3
    ili до 2 ( преди 3 години )
    Толкова е безидейно,че Тойота (Приус),Хонда и Хюндай използват в съвременните си модели дизайна на петата врата от този модел на Фв
fallback
Последни