На мода е да спорим по темата за "сходството" на съвременните автомобили. Много често потребители и фенове упрекват дизайнерите за взаимно копиране и твърдят, че вече няма уникални марки и модели а всичко е станало едва ли не масова конфекция, изпозлваща еднакви или сходни компоненти.
Все пак и в миналото, и сега, е имало марки със свой собствен отличителен белег. И докато повечето биха го потърсили отвън - в силует, емблема или други специфични елементи, ни пък ще ви предложим разходка отвътре за няколко уникални за даден производител решения, които могат да се видят в салона на даден техен модел.
Даже и да сте виждали тези характерни детайли, все пак ще разберете защо се е наложило те да бъдат такива.
6 марки, които могат да бъдат идентифицирани само по един детайл (ГАЛЕРИЯ):
Следващата история за нестандартна позиция на превключвателя за запалване ни отвежда до фабриката на Saab. Този път изобщо няма да става дума за състезания: „викингите“ имали съвсем различни мотиви за смели експерименти.
Подобно на колегите си от Volvo, Saab винаги са защитавали безопасността. Следователно, започвайки с модела с индекс 99, който дебютира през 1968 г., те започват да слагат ключалката за запалване на централния тунел. Според инженерите, такова решение е да се сведе до минимум вероятността от нараняване на коленете на водача по време на челен удар. Скоро ключът между предните седалки се превръща в отличителен белег на марката.
Дори и "прощалният“ модел на „Saab“ - второто поколение 9-5 седан (2010 - 2012), който се стартира с бутон, е с разположен на централния тунел стартер. Може би единственият модел на марката, лишен от тази традиция, е 9-2X, тъй като по същество е Subaru Impreza.