На мода е да спорим по темата за "сходството" на съвременните автомобили. Много често потребители и фенове упрекват дизайнерите за взаимно копиране и твърдят, че вече няма уникални марки и модели а всичко е станало едва ли не масова конфекция, изпозлваща еднакви или сходни компоненти.
Все пак и в миналото, и сега, е имало марки със свой собствен отличителен белег. И докато повечето биха го потърсили отвън - в силует, емблема или други специфични елементи, ни пък ще ви предложим разходка отвътре за няколко уникални за даден производител решения, които могат да се видят в салона на даден техен модел.
Даже и да сте виждали тези характерни детайли, все пак ще разберете защо се е наложило те да бъдат такива.
6 марки, които могат да бъдат идентифицирани само по един детайл (ГАЛЕРИЯ):
Историята на левия ключ за запалване на Porsche датира от средата на миналия век и е неразривно свързана с 24-те часа на Льо Ман, които се различават от другите състезания по много специфична процедура за стартиране. Автомобили и пилоти са били наредени едни срещу други според квалификациите и след вдигане на флага, пилотите трябва да изтичат до колата си, да я запалят и да влязат в битка възможно най-бързо. И точно за да ускорят този процес, дизайнерите на Porsche поставят ключа за запалване вляво от кормилната колона.
В допълнение към завидното забавление, подобна стартираща процедура имала и неприятни странични ефекти: опитвайки се да спечелят частица от секундата, пилотите не губели време за предпазния колан (през 1969 г. пилот Джон Улф почина в първите обиколки на маратона заради непоставен колан).
В началото на седемдесетте организаторите на Льо Ман преразгледаха регламентите, преминавайки към по-традиционен старт. Ключът за запалването на марката от Щутгарт - било то при хиперкара 918 Spyder или при дизелов Cayenne - все още е разположено вляво от волана.