IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Компактните Volkswagen ID. поучават революционен дисплей

Екранът с допълнена реалност има диагонал от 1,8 метра

Електрическият хечбек Volkswagen ID.3 и кросуовърът ID.4 ще бъдат първите модели, които ще поучат новия проекционен дисплей с допълнена реалност и две полета за показване на получената информация. Основният екран ще има диагонал от 1,8 метра, като на него ще излизат данните от асистиращите системи и навигацията.


VW ID.3 дисплей


Ролята на "сърце" на новия проекционен дисплей на Volkswagen ще играе блокът PGU (Picture Generation Unit ), скрит в недрата на приборния панел. Той генерира картина, която с помощта на ярки LDC-дисплеи се предава на огледалата, а след това със специални лещи се разделя на две полета. Самият екран "виси" на 10 метра пред водача, като на него излизат показанията на електронните асистенти и навигацията.

Отдолу е разположено още едно поле, където се появяват данните за текущата скорост, пътните знаци и отново навигацията. Изображенията, които приличат на напълно реални обекти, са създадени от един от главните компютри на електромобила. Той получава данни от фронталната камера, радара и навигационната система, като ги обработва и ги превръща в указания. Така водачът получава информация за предстоящо кръстовище, например. С помощта на система за стабилизация картините се адаптират към движението на автомобила.


VW ID.4


На новия проекционен дисплей се визуализира работата на функцията Lane Assist (предупреждение за напускане на посоката на движение). Например, при приближаване на края на лентата се активира оранжево осветление. Ако е активират автопилотът Travel Assist, то полосите стават зелени, а ако има опасност от сблъсък с движещ се отпред автомобил, светва червено. Подобна система за първи път се предлага при автомобили от компактния сегмент.

Първи новият проекционен дисплей ще получат Volkswagen ID.3 и ID.4. Хечбекът се продава с два мотора по избор (145 или 204 конски сили) и три батерии - 48, 62 и 82 кВт/ч. В Германия ID.3 се продава за минимум 34 112 евро. Кросоувърът ID.4 (на снимката) е оборудван с мотор с 204 к.с. и батерия с капацитет 77 кВт/ч, като цените му стартират от 43 329 евро.

Снимки: Volkswagen

0 от 500
  • #8
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Почитател ( преди 3 месеца )
    Супер. Фантастика. Даже има и два USB за зареждане! Бла, Бла. Хайде стига с фантасмагориите и да погледнем наистина важните неща! Правотоковата розетка и кабел за нея, които позволяват зареждане на мощна зарядна станция ще влязат ли в базовото оборудване или ще се доплаща за тях? В Германия за тях се доплаща съответно 650 + 750 евро. Иначе здраво чакане за зареждане!
  • #7
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Верно ли ( преди 3 месеца )
    Самият екран "виси" на 10 метра пред водача! Ами водача не може да го види на 10м!
  • #6
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Чак сега ли го накодиха това, иначе се хвалят ама който им се връзва на това се чудя.
  • #5
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    проблема е че заради революционни картинки цената не може да слезе под 100 бона...
  • #4
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Защо в статията използват бъдеще време, при положение, че ID.3 си върви с този дисплей откакто се продава, а самата технология VW я демонстрира още при представянето на модела?
  • #3
    17 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    И кой точно го има от 15 години!? Или щом е Фолксваген, дай да го оплюем!?
  • #2
    5 rate up comment 7 rate down comment
    robi ( преди 3 месеца )
    Революционното е,че им плащат от там приятелю.
  • #1
    5 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    И какво е революционното на това? Има го от 15 години?