fallback

Обърках моторното масло. Какво да правя сега?

Ето стъпките, които трябва да следвате в такава ситуация

Предстои ви дълго пътуване, светва предупредителна лампа, доливате моторно масло или сменяте маслото изцяло и изведнъж осъзнавате, че сте поставили бензиново масло в дизелово превозно средство или обратно? Какво трябва да направите при подобна грешка? Ето стъпките, които трябва да следвате.

Сложих бензиново масло в дизелов двигател или обратното.

Няма причина за паника. Повечето моторни масла на пазара днес са смесени смазочни материали, които са подходящи както за бензинови, така и за дизелови превозни средства. Няма проблем при използването им при бензинови или дизелови двигатели.

Много често споменаването „бензин“ или „дизел“, написано на кутията, е предимно маркетингов трик. Винаги ще бъде възможно източване му по-късно, но ще избегнем липсата на смазване, синоним на ускорено износване на двигателя или повреда на двигателя.

Кутията на моторното масло предоставя други, по-важни показания от това, дали е за „дизел“ или „бензин“.

При смяната на двигателното масло на вашия автомобил най-лесно е да се обърнете към книгата за поддръжка на колата, която е задължителна за всяка марка и модел. Препоръките ще бъдат посочени там под формата на две цифри, разделени с W. Пример: 10W40.

Ето как да дешифрирате тези показания:

-Първото число показва индекса на вискозитет на студеното масло.

-Вторият показател е индексът на вискозитет на горещото масло.

Ако сервизната книжка на автомобила е изгубена, може да се опитате да намерите етикета от последната смяна на моторното масло, който обикновено се намира на двигателя или залепена на шофьорската врата. Има и сайтове, които ви позволяват да намерите препоръчаното масло за вашия двигател, като въведете регистрационния номер на вашето превозно средство.

Различните видове масла:

Има три основни семейства масла за вашия двигател.

- 100% синтетични масла, които често се използват за автомобили, оборудвани с филтър за твърди частици. Препоръчва се за мощни или скорошно закупени превозни средства (от 0 до 10 години).

- Полусинтетични моторни масла, обикновено 10W-40 се препоръчват за превозни средства от 80-те и 90-те години. Тоест по-стари модели коли, които са правени с идеята да се движат с модерната за тогава полусинтетика.

- Минерални моторни масла със степени 15W-40 или 20W-50 са предназначени отново за превозни средства от по-старо поколение или за ретро модели с колекционерска стойност.

Разбира се производителите на смазки за двигатели съветват в случай на съмнение да се потърси професионална консултация.

Има ли срок на годност на моторните масла? Производителите гарантират за качеството на своите масла между 3 и 5 години. Въпреки това, качествата на смазката вече не се гарантира от производителя. Хубаво е, когато си купите едно масло, да го използвате в рамките на максимум 2 години.

fallback
  • #14
    до номер 5 ( преди 3 години )
    баце, ама и ти май не си айнщайн, а? Горе големите дебели букви "платена публикация" видя ли ги? Или ти съчитения по картинка само правиш :D
  • #13
    Мунчо ( преди 3 години )
    К'о речи, к'о?
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    До номер 5, на същото мнение съм, винаги чета не толкова статиите, колкото коментарите, които наистина ме забавляват за някои неща
  • #11
    Djo ( преди 3 години )
  • #10
    Андон ( преди 3 години )
    Пускай я в мобилето!
  • #9
    глас от тъдява ( преди 3 години )
    Хубаво масло и немски филтър са 60? , на пункта за разделно събиране на смет има канал където с един познат го сменяме за 20 мин и си ток и жица
  • #8
    Анонимен е прав! ( преди 3 години )
    Той е с незавършено средно образование и работи като пазач в подлез. Как да пише статии за мозъчна хирургия? Или пък за микробиология.
  • #7
    Да ви осветля: ( преди 3 години )
    Най-качествените масла са Шел,Мобил и Кастрол. Голяма част от масовото простолюдие обаче предпочита разни евтини ***,например Приста Ойл на мошениците братя Бобокови.А в крайна сметка това излиза по-скъпо - съкращава се ресурса на двигателя.
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Така е когато пишеш за нещо от което не разбираш. Все едно да пиша статии за мозъчна хирургия.
  • #5
    Почетател ( преди 3 години )
    Тук се пишат безумно *** статии, за да предизвикат писане във форума. Но горната е еталон за писание от безумно *** дръжка на микрофон. Даже и бг-мама не биха го публикували.
fallback
Последни