fallback

Обърках моторното масло. Какво да правя сега?

Ето стъпките, които трябва да следвате в такава ситуация

Предстои ви дълго пътуване, светва предупредителна лампа, доливате моторно масло или сменяте маслото изцяло и изведнъж осъзнавате, че сте поставили бензиново масло в дизелово превозно средство или обратно? Какво трябва да направите при подобна грешка? Ето стъпките, които трябва да следвате.

Сложих бензиново масло в дизелов двигател или обратното.

Няма причина за паника. Повечето моторни масла на пазара днес са смесени смазочни материали, които са подходящи както за бензинови, така и за дизелови превозни средства. Няма проблем при използването им при бензинови или дизелови двигатели.

Много често споменаването „бензин“ или „дизел“, написано на кутията, е предимно маркетингов трик. Винаги ще бъде възможно източване му по-късно, но ще избегнем липсата на смазване, синоним на ускорено износване на двигателя или повреда на двигателя.

Кутията на моторното масло предоставя други, по-важни показания от това, дали е за „дизел“ или „бензин“.

При смяната на двигателното масло на вашия автомобил най-лесно е да се обърнете към книгата за поддръжка на колата, която е задължителна за всяка марка и модел. Препоръките ще бъдат посочени там под формата на две цифри, разделени с W. Пример: 10W40.

Ето как да дешифрирате тези показания:

-Първото число показва индекса на вискозитет на студеното масло.

-Вторият показател е индексът на вискозитет на горещото масло.

Ако сервизната книжка на автомобила е изгубена, може да се опитате да намерите етикета от последната смяна на моторното масло, който обикновено се намира на двигателя или залепена на шофьорската врата. Има и сайтове, които ви позволяват да намерите препоръчаното масло за вашия двигател, като въведете регистрационния номер на вашето превозно средство.

Различните видове масла:

Има три основни семейства масла за вашия двигател.

- 100% синтетични масла, които често се използват за автомобили, оборудвани с филтър за твърди частици. Препоръчва се за мощни или скорошно закупени превозни средства (от 0 до 10 години).

- Полусинтетични моторни масла, обикновено 10W-40 се препоръчват за превозни средства от 80-те и 90-те години. Тоест по-стари модели коли, които са правени с идеята да се движат с модерната за тогава полусинтетика.

- Минерални моторни масла със степени 15W-40 или 20W-50 са предназначени отново за превозни средства от по-старо поколение или за ретро модели с колекционерска стойност.

Разбира се производителите на смазки за двигатели съветват в случай на съмнение да се потърси професионална консултация.

Има ли срок на годност на моторните масла? Производителите гарантират за качеството на своите масла между 3 и 5 години. Въпреки това, качествата на смазката вече не се гарантира от производителя. Хубаво е, когато си купите едно масло, да го използвате в рамките на максимум 2 години.

fallback
  • #4
    Гост ( преди 3 години )
    До"до 2". Колкото и усмихнати муцуни за слагаш, колега, полезността на поста ти си остава "НУЛА". Претенцията ти за многознание, обаче, е на макс. Тъпо и ненужно е това! Очевидно и ясно за всички е, че за да превърнем АСЕА в някаква "норма", която касае маслата, трябва да прибавим и съответен буквено/цифрен индекс след буквите АСЕА. Преписвам от първата туба: АСЕА А3/В3, А3/В4; API SM/CF= Още?
  • #3
    до 2 ( преди 3 години )
    АСЕА e асоциацията на автомобилните производители, не е "европейска норма" :D
  • #2
    Гост ( преди 3 години )
    Прав си колега, липсва достатъчна категоричност и информативност за практически действия в резултат на грешка. Ако грешката е сериозна, примерно сипано минерално или полусинтетика на нов, особено нов&скъп автомобил, веднага източване, дори с промивка. Мисля, че след 2005 г. европейската норма АСЕА вече не прави разлика дизел/бензин за маслата. Ако класът масло отговаря на предписания на производителя на колата, игнорирате "грешката". Положително би било да се класифицират сериозните и "допустим"
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    В общи линии не разбрах какво да направя , да го източа, да го ползвам по-малко километри или как ?Като цяло си купуваш каквото ти препоръчва производителят и не се зигани6 с филтъра, защото точно от него може да прецакаш турбото.
fallback
Последни