Компанията Honda ще вкара в сервизите си около 1,8 млн. автомобила, при които бяха открити различни дефекти. По-голяма част от превозните средства се намират в САЩ.
Първата кампания засяга микрована Honda Fit (2007-2014 година), седана Acura ILX (2013-2015 година) и Honda Civic Hybrid (2012 година) - общо 210 000 машини. При тези модели с предно предаване може да се счупят полуоските, като първият случай е отчетен през 2017 година, а до момента са постъпили 152 жалби от собственици.
Полуоските се чупят зарази корозия, причинена от солта, изсипвана по пътищата в зимния сезон. Разследването на Honda е установено, че този детайл е произведен при груби нарушения на технологичния процес и затова полуоските на всички засегнати коли ще бъдат заменени за сметка на компанията.
Същият проблем е открит и при седана Honda Accord (2013-2015 година), от който са произведени 220 000 бройки и са получени 189 жалби. При тях обаче причината е в лошото покрития на полуската, което се дължи на факта, че преди неговото нанасяне не е била премахната технологичната смазка.
Второто изтегляне в сервизите ще засегне 268 655 кросоувъра Honda CR-V (2002-2006 година). През 2012 година те бяха ремонтирани от компанията заради риск от пожар, причинен от проникване на влага в блока за електрическо управление на прозорците. Тогава проблемът трябваше да бъда решен с херметизация на блока, но това не помогна. Вратите на CR-V продължиха да се палят, като бяха фиксирани 164 жалби, в това число и 16 пожара. Сега Honda, отново за своя сметка, ще смени блока за управление на засегнатите коли.
Третата отзивна кампания засяга седаните Honda Accord (в това число и хибридните), произведени през периода 2018-2020 година, както и хибридите седани Honda Insight (2019-2020 година). Общият брой на колите е 737 233, като при тях заради сгрешен софтуер на доставчика Sumitomo Electric Wiring Systems програмното оборудване на блока BCM (Body Control Module), управляващ бордовата електроника на автомобила излиза от строя.
Потребителите се оплакват от отказ на чистачките, неработещо нагряване на предното стъкло, неработеща задна камера, проблеми с осветление, както и с електрическото управление на прозорците. Всичко това е съпроводено със светване на повечето лампи на контролното табло, като ще се наложи препрограмиране на BCM.
Снимки: Honda