Кабриото Honda S2000 се произвеждаше в продължение на десетилетие между 1999 и 2009 година. Машината доста допадна на автомобилните фенове, но намалялото търсене на открити коли и нарасналото такова на кросоувъри, в комбинация с финансовата криза от 2008 година сложиха край на екзотиката.
Сега, обаче, е много възможно S2000 да се завърне на пазара. И това бе потвърдено от авторитетни медии като Forbes, които се позовават на "източник близък до Honda". Съживяването сериозно се обмисля от японския производител, а маркетинговият екип опипва почвата на различни пазари.
Ако наследникът на Honda S2000 получи "зелена светлина", то това ще се случи през 2024 година и ще съвпадне с 25-годишнината от появата на модела. И ще е по-мощна от предшественика си, макар да се очаква да запази пропорциите на оригиналния автомобил.
От Honda ще се опитат да направят теглото на новия кабриолет възможно най-ниско, като за целта ще се използват повече алуминий и карбон. На автомобилния салон в Токио през януари тази година бе представен прототип, отбелязващ 20-тата годишнина на кабриото, който тежеше около 1200 кг. Целта е новият сериен модел да се доближи максимално към тези цифри.
Все още липсват и детайли около задвижването на бъдещата Honda S2000. Най-вероятно, на мястото на оригиналният двулитров атмосферен мотор с 250 к.с. ще бъде поставен турбоагрегатът със същия обем, използван при Civic Type R. В хотхеча, максималната мощност на агрегата е 320 конски сили, а пиковият въртящ момент е 400 Нм.
Най-вероятно, задвижващата система ще трябва да бъде преправена от инженерите, за да може от преднозадвижвания си формат при Type R, да бъде пригодена към задно задвижване, както бе при оригиналния S2000. Скоростната кутия ще бъде същата 6-степенна като при най-мощния Civic.
Все още не е ясно как и дали глобалната коронакриза ще се отрази на плановете на Honda, но от компанията вярват, че има нишов пазар за подобни автомобили, при това - доста силен.