Компанията Honda е взела решение глобално да се преориентира в производство на електромобили. Новината е разпространена от японски медии, където се твърди също, че именно това е основната причина марката да напусне Формула 1, където бе представена като доставчик на двигатели.
Новите електромобили на Honda ще се правят на базата на сътрудничество с General Motors. За момента не става ясно дали американците ще доставят новите си батерии Ultium или директно цели платформи за екологични автомобили.
В края на 2023 година предстои смяната на поколенията за кросоувъра CR-V и седана Accord. И двете машини ще бъдат заменени от електрически наследници. Според информацията в медиите, новите модели ще получат батерии с капацитет минимум 60 киловатчаса, които ще им осигурят пробег от над 400 километра.
След тях в електромобил ще се превърне и новата Honda NSX. Спортната машина ще се предлага изключително с електрическо задвижване. Интересното е, че амбициите на японците не са насочени към конкурентен модел на бъдещите Tesla Roadster или Rimac C_Two, а към Porsche Taycan.
От Honda ще се постараят новият NSX да е по-бърз от немската машина, като новият модел се очаква през 2025 година. Последният модел, който ще претърпи трансформация е Honda Civic Type R. Хотхечът, обаче, няма да е електрически, а ще получи хибридна компановка.
Изложената в японските медии информация, отчасти се потвърждава от изявления на Honda. От компанията обясняват излизането си от Формула 1 именно с намерението да се фокусират върху електромобилите, но без да разкриват повече подробности. Към момента, единственият електрически модел на производителя е компактният „e”, но явно скоро ще видим доста по-голяма гама.