Компанията Honda постепенно променя стратегията си на европейския пазар и ще остави само електрифицирани автомобили на него. Това се случи с новия хечбек Jazz, а сега същата участ застига и кросоувърът CR-V.
От гамата на модела на водещите пазари в ЕС отпада версията с 1,5-литров турбомотор, а заедно с нея и вариантът със 7 места (при третия ред седалки батерията е поставена под пода на багажника и несъвместима с допълнителните две седалки).
Обновеният вариант на Honda CR-V запазва хибридния си задвижващ агрегат, който включва бензинов двигател с обем 2,0 литра (145 к.с.), работещ по цикъла на Аткинсън. При ниска скорост той не е свързан с колелата, върти генератора, който зарежда батерията. Задвижването става с електромотор със 184 к.с.
При висока скорост двигателят с вътрешно горене се включва и задвижва предните колела с помощта на редуктор, като помага на електромотора. Така се получава задвижване на двете оси, като хибридната версия разчита на същата трансмисия, каквато се поставя и на досегашния бензинов вариант. Тя е с раздатъчна кутия, кардан, многодискова муфа и заден диференциал.
В салона на обновената версия за Европа се появява и бутон за управление на трансмисията, който заменя лоста. Пренастроено е и окачването на кросовуъра, който получава нова кормила рейка за подобряване на маневреността при ниска скорост.
Обновената Honda CR-V ще се появи на пазара съвсем скоро. Във Великобритания, например, продажбите стартират още през декември на цени от 30 000 лири.
Снимки: Honda