Hyundai определено иска да се позиционира не само като производител на сравнително достъпни и надеждни коли, но и като марка, предлагаща също спортни и динамични модели. За целта, корейците вече имат подразделението N, което да е аналог на дивизии като M на BMW, AMG, OPC при Opel и т.н.
Корейците вече натрупаха и солиден опит от моторните спортове, най-вече с успешните си участия в Световния рали шампионат и пистовите серии TCR. И както е логично за всеки един автомобилен производител, искат да пренесат опита от състезателните трасета върху конвенционалните автомобили на пазара.
Стъпка към гореспоменатото е разработването на нов 2,3-литров бензинов турбодвигател, предназначен за "горещите" модели на марката. Най-интересното нещо при новия агрегат е, че той използва същата глава, усилен блок и технологии, като тези в автомобилите на марката за WRC. Вдъхновеният от състезанията мотор позволява работа при по-високи обороти, при запазване на ниска механична натовареност на компонентите.
Новият турбомотор може да работи до 7000 об/мин, което с около 1500 по-малко, отколкото при рали-машините на марката, но е впечатляващ показател за масово произвеждани автомобили. Все още няма информация за мощност и въртящ момент, но от Hyundai твърдят, че ще са "впечатляващи" и ще предложат феноменално усещане зад волана.
Със сигурност това няма да е състезателен двигател, предназначен за употреба по пътищата, но и без това "горещите" N модели на марката ще станат още по-динамични. Вероятно, новият двигател ще дебютира в следващото поколение машини с висока производителност на корейците.