IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Hyundai готви нов високодинамичен турбодвигател

Агрегатът е дериват от спортните машини, но ще е за "цивилна" употреба

Hyundai определено иска да се позиционира не само като производител на сравнително достъпни и надеждни коли, но и като марка, предлагаща също спортни и динамични модели. За целта, корейците вече имат подразделението N, което да е аналог на дивизии като M на BMW, AMG, OPC при Opel и т.н.


hyundai n turbo engine


Корейците вече натрупаха и солиден опит от моторните спортове, най-вече с успешните си участия в Световния рали шампионат и пистовите серии TCR. И както е логично за всеки един автомобилен производител, искат да пренесат опита от състезателните трасета върху конвенционалните автомобили на пазара.

Стъпка към гореспоменатото е разработването на нов 2,3-литров бензинов турбодвигател, предназначен за "горещите" модели на марката. Най-интересното нещо при новия агрегат е, че той използва същата глава, усилен блок и технологии, като тези в автомобилите на марката за WRC. Вдъхновеният от състезанията мотор позволява работа при по-високи обороти, при запазване на ниска механична натовареност на компонентите.

Новият турбомотор може да работи до 7000 об/мин, което с около 1500 по-малко, отколкото при рали-машините на марката, но е впечатляващ показател за масово произвеждани автомобили. Все още няма информация за мощност и въртящ момент, но от Hyundai твърдят, че ще са "впечатляващи" и ще предложат феноменално усещане зад волана.

Със сигурност това няма да е състезателен двигател, предназначен за употреба по пътищата, но и без това "горещите" N модели на марката ще станат още по-динамични. Вероятно, новият двигател ще дебютира в следващото поколение машини с висока производителност на корейците.

0 от 500
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Typeracing ( преди 3 години )
    Номер 5 да ти обяснявам ли,че телефона не е само софтуер,а има и хардуер.И всички пръдливи некадърни шваби използват корейски,японски,тайвански и китайски чаркалаци в перални фурни,хладилници и какви ли не уреди.Слагат си само тяхната емблема и започват големите лъжи как всичко тяхно било по хубаво от на Азиатците.С две думи в момента Гейропа е по зле и от Африка.Еврогейците са номер 1 само в лъжите и измамите.
  • #6
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    В новите технологии корейците са светлнинни години пред еврогейците. При положение, че колите вече са повече компютър от колкото кола се досетете сами накъде отиват нещата.
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    В другите сайтове пише само, че този 2.3 литров мотор ще е 5-цилиндров.
  • #4
    2 rate up comment 2 rate down comment
    до Роби ( преди 3 години )
    Телефони правеха и то съвсем добри. Но дойде андроид и промени играта. Преди трябваше да си направиш сам инжинеринга на целия телефон, софтуера и спецификациите на екрани, платки и т.н. В момента софтуера ти идва до голяма степен на готово от Гугъл, тъч скрийна и архитектурата на SoC-то също. Остава им само производството да организират.
  • #3
    3 rate up comment 5 rate down comment
    robi ( преди 3 години )
    Европа диктувала модата?Ти на какви хапчета си?Еврогейците един телефон не можаха да направят диктували модата.Вземи си час за психиатър дарлинг.Япония живее в друг век.Те не са чували за ***-селска Германия.
  • #2
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Striker ( преди 3 години )
    Интересно защо му е на някой да се вози в такси с 2.3 турбо - бензинка...Ако ще дадеш един кош пара за хот-хеч, дали ще е за хуйдай, хуйвей и подобно, или ще за някоя Хонда, Форд, Фолксваген или Рено?
  • #1
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Японеца ( преди 3 години )
    Корейците вече изпревариха немците, по дизайн, здравина и цена!