Hyundai Motor представи новата си архитектура, предназначена за електрически автомобили. Наречена E-GMP EV, платформата ще се използва от всички марки на компанията, като обещава висока сигурност, голям пробег, комфорт и високи динамични характеристики за бъдещите еко модели.
E-GMP ще е подходяща за широк спектър автомобили - субкомпактни, компактни и средноразмерни леки коли и SUV модели. При нея, батериите ще са в модулна система, като отделните клетки ще са в основата на шасито, което може да бъде "разтегнато" по отношение както на колесна база, така и на цялостна дължина. Така, бъдещите електромобили ще могат да изминават до 600 км с едно зареждане.
Както и при другите платформи за електромобили, E-GMP ще позволи ефективно използване на пространството. Базово, задвижването ще е към задните колела. Електромоторът, заедно с трансмисията и инвертора ще бъде комбиниран в общ блок, който ще се намира ниско долу в шасито, което ще подобри и центъра на тежестта.
Самият електромотор е по-компактен от настоящите, но ще предлага по-високооборотна работа и сравнима производителност. Работата на тяговия електродвигател се управлява от инвертора и силовата електроника с полупроводникови елементи от силициев карбид. С помощта на този двигател ефективността на системата може да се повиши с около 2 до 3%, което би повишило пробега с до 5% с един и същи заряд на батерията.
Ще бъде налична и версия с два електромотора, която да предлага 4х4 задвижване на бъдещите модели. Системата за двойно предаване ще използва превключвател в състава на EV трансмисията, който ще контролира връзката между допълнителния двигател и предните колела и съответно ще избира режим на задно или на двойно предаване.
И тъй като няма механична връзка между двата електромотора, подът на бъдещите електромобили ще е почти изцяло равен, което ще се отрази положително на комфорта в купето. Безопасността на батериите се осигурява чрез отделна структура, изработена от свръхвисокоякостна стомана. Енергията от евентуален сблъсък може да бъде неутрализирана благодарение на предвидените за целта деформационни зони в каросерията.
E-GMP ще предложи стандартна възможност за зареждане с 800V и ще позволява зареждане с 400V без необходимост от използване на допълнителни устройства. На бързи зарядни станции, бъдещите електромобили ще могат да добавят по 100 км пробег за едва 5 минути и да "напълнят" 80% от батерията си за 18 минути.
Любопитното е, че един електромобил ще може да захранва друг, благодарение на системата за двупосочно зареждане. Също така, машините ще могат да захранват и всякакви други електрически консуматори, включително да бъдат вързани към домашната електропреносна мрежа.
От Hyundai се похвалиха, че базиран на новата платформа спортен модел ще бъде в състояние да ускори за по-малко от 3,5 сек от 0 до 100 км/ч и да постигне максимална скорост от 260 км/ч. Първият модел, който ще получи новата архитектура е очакваният Ioniq 5, който ще бъде последван от сходен модел на KIA.
Повече изображения на Hyundai E-GMP вижте в галерията: