fallback

Американци ще произвеждат евтин водород с компактни атомни реактори

Компанията NuScale обещава високоефективна електролиза с установките

Компанията NuScale, която е създадена през 2007 година с подкрепата на правителството на САЩ и властите в щата Орегон, представи нов проект за компактен атомен реактор, предназначен за производство на водород чрез електролиза.

Водородът може да се използва за задвижване на електрически превозни средства. Той се зарежда в резервоари под високо налягане и оттам отива в горивни клетки, където се генерира електричество по време на процеса, противоположен на електролизата. В резултат на това можете да се създаде електрическа кола, която не изисква дълго зареждане и за която няма екологични проблеми при производството и изхвърлянето на батериите.

Досега, обаче, проблемът с производството на водород остава сериозен. Около 95% от този елемент сега се извлича от природен газ, което го прави не много по-екологичен от другите изкопаеми горива. Алтернатива са инсталациите за производство на водород чрез електролиза от вода, използваща чисто електричество от слънчеви панели или вятърни турбини. Този метод обаче е скъп, а самите заводи за подобен процес са твърде масивни.

Новите модулни реактори на NuScale са по същество компактни атомни електроцентрали. По време на часове с ниска консумация на електроенергия, те могат да започнат процеса на електролиза на водна пара, нагрята до 850 градуса по Целзий, като я разлагат на водород и кислород. Този метод позволява да се получат до 50 тона водород на ден от един реактор.

Компанията не казва защо техните компактни реактори са по-добри от традиционните големи атомни електроцентрали, където на теория също може да се произвежда и водород. Логично е обаче да се приеме, че създаването на много компактни станции вместо няколко големи ще избегне много проблеми със съхранението и транспортирането на водорода, синтезирайки го в непосредствена близост до потребителите.

Последното съобщение на компанията не казва нищо за момента на стартиране на производството на серийни ядрени реактори от нов тип. По-рано обаче се предполагаше, че първите индустриални реактори от NuScale ще се появят до края на 2020 година.

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    #12 те и първите електрички бяха по толкова, че и по-скъпи. Да не би да казваш, че понеже Мирай е скъп трябва да оставим тази технология и да я забравим??
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    до10 Заинтригува ме и намерих теста на AMS, че и сравнение с последния Nexo - некоректно обаче, щото гледат стария Мирай (ползвах служебен :-) ) Там и при нас разхода беше 1,1-1,3 според къде и как. Но та става 11,4ц./км, което е с 50-55% по-скъпо. Просто преводачът е превел двойно, хаха. Служебно карах и ix35 на Хюндай, изненада ме със същия разход като на стария Мирай, а е по-тежък и сув, което се съотнася с дизелов разход около 9,5л/100. В Германия водородът е фиксиран на 9,5Е/кг от години.
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    лошо няма , нека има разнообразие
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    до5 Да, малко са вод. станции, както и колите. В Германия има +/- 100 станции и към 1000 коли.Разходът за гориво обаче е сходен. Напр. дизел при 6,5л/100 и 1,13Е/л е 7,35цента/км. Водород: 0,85кг/100 (реално за новия мирай) и 9,5Е/кг е 8,08цента/км. От есента дават 9000Е субсидия при покупка и дори луксозната версия на Мирая излиза 57900Е. Явно законите ще затруднят вторичната продажба на дизелов автомобил след 200х.км. и ето ти изравняване (срвн. с Ауди А6, напр.) до 0,37ц/км за 200х.км. цикъл.
  • #4
    TSLA ( преди 3 години )
    До #6 Именно. Чрез "бобина на Тесла". В "Нощта на учените" докато, Слави пееше на стадиона, подготвяха демо с една такава зад Ал.Невски, обаче валеше порой. Питам момчетата пичове ще палиме ли бобината? Викат не, щото тука ще стане Готъм Сити... Идеята на бобината е да извлича ток от атмосферата: при разлика между температурата на Земята и Космоса около 300 градуса, атмосферата ни представлява гигантски акумулатор на енергия.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Той Никола Тесла е намерил начин как да се движат колите на енергия взета от етера, но нали трябва да сме зависими и "те" да си правят парички продавайки ни ископаеми горива и произведен ток
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    изглежда не зле... водорода не е съвсем лоша опция и не виждам защо да не се развива като комплементарна на стандартните елекромобили, или дори като алтернатива, акот се стигне до ефективно производство и съхранение на водород.
  • #1
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    По-добре водород отколкото батерии - в пъти по-добре и екологично!
fallback
Последни