IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Peugeot разкри мощността на хиперколата си

Машината за сериите "Льо Ман" ще развива 680 конски сили

Подразделението Peugeot Sport и неговият дългогодишен партньор Total разкриха техническите характеристики за хиперколата, която ще участва в новия клас LMPh на сериите да издръжливост FIA WEC. В съответствие с техническия регламент това ще бъде хибрид с 680 конски сили.


Peugeot Hydrid4 500kW


Пълното име на задвижващия силов агрегат, създаден специално за маратонските гонки, е Peugeot Hydrid4 500kW. Той е разработен с помощта на технологии, използвани при прототипа Peugeot 908 HDi FAP и при рали-колите от световния шампионат (WRC). В основата на хибридната система е поставен отзад битурбо V6 с обем 2,5 литра, който тежи 165 кг. и развива 680 к.с. Двигателят е допълнен с 200-киловатов мотор-генератор на предната ос, който се захранва от 900-волтова батерия, разработена съвместно от Peugeot и Total.

Сред другите особености на хиперколата е 7-степенна секвенциална скоростна кутия, система за задвижване на колела и спирачна система brake-by-wire с електронно управление. Предвидена е система за рекуперация на кинетичната енергия, чиято мощност при интензивно намаляване на скоростта е 200 киловата. Батерията е интегрирана в монокока и се намира под резервоара за гориво.


Peugeot Hydrid4 500kW


За да отговаря на изискванията на FIA WEC, максималната мощност на задвижващия агрегат е 680 к.с. За да стане това, при скорост до 120 км/ч задните колела се задвижват от двигателя с вътрешно горене, след което се задейства и електромоторът. Тогава обаче мощността на V6 двигателя намалява автоматично до 408 к.с., като задвижването е и към четирите колела. По време на състезанието батерията помага само на системата за рекуперация, а ако зарядът свърши, електромоторът се изключва и бензиновият двигател започва да работи на пълна мощност.

Все пак ще има и няколко изключения. В края на правите участъци от пистата мощността ще може да се увеличи с 3%, което прави 700 к.с., но само при напълно изразходвана батерия. При влизане в бокса, където максималната скорост е ограничена на 37 км/ч, пилотът ще може да избира между двигател или електромотор, както и да ги ползва и двете заедно. Всички показатели ще се следят и контролират в реално време.


Peugeot Hydrid4 500kW

Снимки: Peugeot