IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Audi Landjet обещава революция

Електрическият флагман ще е с много различен дизайн

Както вече писахме, Volkswagen Group работи по нов флагмански електромобил, чието кодово име за момента е “Landjet”. Топмоделът ще се появи в няколко разновидности, в премиум марките на групата Audi, Porsche и Bentley, като обещава да е доста солиден, динамичен и с голям пробег.


Audi Aicon


Проектът за новия флагман се ръководи от Audi, като част от по-мащабния план Project Artemis, за следващо поколение електромобили на цялата група VW. От изданието Car and Driver поговориха с шефа на дизайна на "ринговете" Марк Лихте, за да научат повече за мистериозния екологичен автомобил.

Landjet се разработва за да може да изминава големи дистанции, без човешка намеса, което ще рече, че очакваме машина с голяма батерия и много напреднали системи за автономно шофиране. Лихте заявява, че трябва да забравим за настоящия дизайн на Audi и да очакваме нещо, което ще е "напълно различно", като добавя, че моделът ще е "революционен".

Новата машина ще е базирана на модулната архитектура РРЕ, съзместно разработена от Audi и Porsche за големи автомобили. Според слухове, моделът ще има три реда седалки, което би означавало да очакваме SUV или (по-малко вериятно) миниван. Но запознати твърдят, че по-скоро ще да видим голям седан, подобен на Tesla Model S. Все пак един електромобил може да предложи доста повече пространство, в сравнение с идентичен като размери модел с ДВГ.


Audi Aicon
Audi Aicon


Макар на този етап стилът на машината да остава голяма мистерия, все пак може да се ориентираме донякъде по представения през 2017 година прототип Audi Aicon. Той представляваше масивен електрически седан с автономни системи от ниво 5. Макар концепцията да беше с 2+2 места, при дължина от 5,44 метра може да се поберат и три реда седалки. Що се отнася до пробега, обявеният тогава от марката бе 800 км с едно зареждане на батериите.

Все още е прекалено рано да заявим, дали спецификациите на Landjet ще се препокрият с тези на Aicon, тъй като електрическият флагман се очаква през 2024 година. Дизайнът на новия топмодел още не финализиран, така че има доста работа за вършене. Ясно е, обаче, къде ще се произвежда машината - във фабриката на VW в Хановер.

0 от 500
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    8, Nokia и те така разправяха, ама кво стана
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Да набутат едни 200 кВтч като в Roadster 2020 за едни 800+ км магистрално. Кой обаче ще кара 6 часа, без да спира? То си е пребиване.
  • #7
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Оня ( преди 3 месеца )
    Когато големите и утвърдени марки се захванат сериозно с ел. колите ( на този етап нямат друг избор ) аматьорите ще бъдат издухани! Факт
  • #6
    7 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Революция в завиването усещам, но само в частност за тази марка. Най-накрая няма да има нужда да закачат 500 кила мотор за емблемата.
  • #5
    13 rate up comment 2 rate down comment
    младен ( преди 3 месеца )
    Що просто всички не почнат с нещата едно по едно - т.е. първо по голям пробег на ел. колите и по бързо зареждане и чак тогава да си играят с автономността
  • #4
    12 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Audi обещава революция, и.... безкрайни сервизни акции.
  • #3
    11 rate up comment 15 rate down comment
    Край ( преди 3 месеца )
    Идеална рисунка - сложете му сега едно ТДИ да му ахкат пред дискотеката в Перник. Немска ел. кола ще има като направят първо климатик, после телевизор после смарфон и тогава кола. Немските технологии са от 90те. години на 20в.
  • #2
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Nev ( преди 3 месеца )
    Имах предвид Революция в долния коментар.
  • #1
    15 rate up comment 7 rate down comment
    Nev ( преди 3 месеца )
    За сега в близкото бъдеще, единствената еволюция при електромобилите може да дойде единствено от Тойота, ако наистина успеят да пуснат в масово производство полупроводниковите батерии с "твърд електролит". Всичко останало е някой друга екстричка и по лъскав вид.