Както вече писахме, Volkswagen Group работи по нов флагмански електромобил, чието кодово име за момента е “Landjet”. Топмоделът ще се появи в няколко разновидности, в премиум марките на групата Audi, Porsche и Bentley, като обещава да е доста солиден, динамичен и с голям пробег.
Проектът за новия флагман се ръководи от Audi, като част от по-мащабния план Project Artemis, за следващо поколение електромобили на цялата група VW. От изданието Car and Driver поговориха с шефа на дизайна на "ринговете" Марк Лихте, за да научат повече за мистериозния екологичен автомобил.
Landjet се разработва за да може да изминава големи дистанции, без човешка намеса, което ще рече, че очакваме машина с голяма батерия и много напреднали системи за автономно шофиране. Лихте заявява, че трябва да забравим за настоящия дизайн на Audi и да очакваме нещо, което ще е "напълно различно", като добавя, че моделът ще е "революционен".
Новата машина ще е базирана на модулната архитектура РРЕ, съзместно разработена от Audi и Porsche за големи автомобили. Според слухове, моделът ще има три реда седалки, което би означавало да очакваме SUV или (по-малко вериятно) миниван. Но запознати твърдят, че по-скоро ще да видим голям седан, подобен на Tesla Model S. Все пак един електромобил може да предложи доста повече пространство, в сравнение с идентичен като размери модел с ДВГ.
Audi Aicon
Макар на този етап стилът на машината да остава голяма мистерия, все пак може да се ориентираме донякъде по представения през 2017 година прототип Audi Aicon. Той представляваше масивен електрически седан с автономни системи от ниво 5. Макар концепцията да беше с 2+2 места, при дължина от 5,44 метра може да се поберат и три реда седалки. Що се отнася до пробега, обявеният тогава от марката бе 800 км с едно зареждане на батериите.
Все още е прекалено рано да заявим, дали спецификациите на Landjet ще се препокрият с тези на Aicon, тъй като електрическият флагман се очаква през 2024 година. Дизайнът на новия топмодел още не финализиран, така че има доста работа за вършене. Ясно е, обаче, къде ще се произвежда машината - във фабриката на VW в Хановер.