На фона на други компонентни автомобилният въздушен филтър изглежда някак си второстепенен и много хора са склонни да го пренебрегват. Всъщност наша импровизирана анкета сред познати показа, че около една трета от хората си мислят, че ролята на въздушния филтър е да филтрира въздуха, идващ в купето от климатичната система (всъщност това го прави друг филтър, наричан поленов или кабинен).
Ролята на въздушния филтър е да пречиства въздуха, постъпващ към горивната камера. И всъщност много малко други елементи имат толкова голямо значение за дълговечността на двигателя, за неговата мощност и за разхода на гориво.
Нека да видим кои са причините това да е така.
10 причини да се грижите повече за въздушния филтър (ГАЛЕРИЯ):
Повечето филтри в наши дни се правят от целулоза. Азиатските производители я заместват с пресовани платна от синтетични материали, но не защото те имат някакви предимства, а просто заради болезнения недостиг на дървесина в Япония и Южна Корея.
Целулозата е най-добра за пресяване на частиците от въздуха. Но тя е хигроскопична - тоест силно податлива на навлажняване. След среща с влага може да набъбне или да се разкъса. Затова се обработва предварително с различни смоли и към нея се добавят синтетични влакна. Точните рецепти са фирмена тайна на отделните производители. Най-реномираните компании използват до 400 различни филтровъчни материали в своите филтри.