На фона на други компонентни автомобилният въздушен филтър изглежда някак си второстепенен и много хора са склонни да го пренебрегват. Всъщност наша импровизирана анкета сред познати показа, че около една трета от хората си мислят, че ролята на въздушния филтър е да филтрира въздуха, идващ в купето от климатичната система (всъщност това го прави друг филтър, наричан поленов или кабинен).
Ролята на въздушния филтър е да пречиства въздуха, постъпващ към горивната камера. И всъщност много малко други елементи имат толкова голямо значение за дълговечността на двигателя, за неговата мощност и за разхода на гориво.
Нека да видим кои са причините това да е така.
10 причини да се грижите повече за въздушния филтър (ГАЛЕРИЯ):
Задачата на въздушния филтър се усложнява и от самите обеми, с които той трябва да се справя. През масления филтър преминават няколко - обикновено между 4 и 6 - литра масло. Докато през въздушния филтър преминават колосални количества въздух. За да изгори един литър гориво, нормалният бензинов двигател се нуждае обикновено от около 10 000 литра въздух (малко повече при агрегатите на пропан-бутан и отчетливо повече при тези на метан). За времето между два сервизни интервала, тоест около 15 000 км, през филтъра ще преминат 12 милиона литра въздух.