Преди години, марката Porsche се асоциираше неизменно със спортни коли и по-точно с легендарния 911. Но германският производител трябваше да се адаптира към нуждите на клиентите, за да оцелее. Възходът на SUV-моделите, принуди компанията от Цуфенхаузен да развие трета моделна линия, която се оказа съдбоносна и я спаси от кризата.
Porsche Cayenne се ражда в края на миналия век, като проект за автомобил с повишена проходимост и познатата спортна динамика. Разбира се, не без помощта на Volskwagen, които работят по сходната концепция Touareg. Преди да се реши на такъв сериозен ход, обаче, производителят на спортни коли прави мащабно проучване сред клиенти на марката, както и въртешнофирмен анализ. След положителните отзиви, проектът получава зелена светлина.
Първото поколение Cayenne излиза на пазара през 2002 година, като не е нужно много време, за да стане най-продаваният модел на марката. И остава такъв, чак до появата на по-малкия SUV Macan, който грабва титлата "бестселър" от баткото.
Сега, 18 години по-късно, "автомобилът който спаси Porsche" отбеляза един милион произведени бройки. Юбилейният модел е червен Cayenne GTS, предназначен за клиент на марката от родната Германия.
Родината на всъдехода, обаче, не е страната на Гьоте, а Словакия, където моделът се асемблира заедно със сходните като архитектура "братовчеди" VW Touareg, Audi Q7 и Lamborghini Urus. Единственият от групата, който не се прави в тази държава е Bentley Bentayga, който се асемблира в Крю, Великобритания.
За изминалите почти две десетилетия, Porsche Cayenne премина през три поколения, а от миналата година се появи и негова версия със скосен покрив Cayenne Coupe. В плановете на компанията преди време влизаше и кабрио вариант, но той така и не видя бял свят.