Компанията Porsche представи нова изпускателна система, която ще се предлага като опция за модела Cayenne GTS Coupе. Двупоточната магистрала с централни овални накрайници позволява от V8 двигателя да бъде изваден впечатляващ звук, напомнящ на този на машините от клас GT.
Новата изпускателна система е дело на Йорг Винкел – бивш шеф на отдела за акустика на Porsche, който напусна компанията през 2018 година и остави управлението на Щефан Хадер. Работата над системата е продължила повече от 4 години, като в крайна сметка инженерите са постигнали уникално звучене.
За това помага най-вече особената конструкция. Винкел предлага напълно разделени тръби (магистрали) от десния и левия ред цилиндри, като добавя два канала с подвижни клапи. Когато те са затворени, отделените от двигатели газове се придвижват по допълнителен канал до камерата на заглушителя, след което се връщат и се изхвърлят навън. В този случай звукът е по-тих, но наситеността на ниските честоти се запазва.
Положението на клапите зависи от оборотите на двигателя и натоварването, затова силата и тоналността се променят непрекъснато. Звукът остава чист и обемен в целия диапазон на обороти, като част от магистралите играят ролята на резонатор, който премахва ненужните шумове и вибрации.
Задвижването на Porsche Cayenne GTS Coupe става с 4,0-литров битурбо V8 двигател с мощност 460 к.с. и 620 Нм въртящ момент, съчетан с 8-степенна автоматична скоростна кутия Tiptronic S. Окачването е снижено с 20 мм, а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4,5 секунди.
Снимки и видео: Porsche