Сегашното поколение на най-печелившия модел на Nissan в Европа - кросоувърът Qashqai, се появи на пазара през 2013 година, така че премиерата на наследника му е съвсем близо. Третата генерация ще бъде представена през 2021 година, но японският производител показа снимки на интериора му още сега.
Новият Qashqai ще получи изцяло цифров приборен панел с 12,3-инчов екран, който ще може да се конфигурира по различни начини. Топ-нивата на оборудване ще имат и допълнителен 10,8-инчов head-up дисплей, който според Nissan ще бъде най-големият в сегмента и ще покрива цялото зрително поле на водача на предния прозорец.
Голямата промяна в оформлението на таблото е новия 9,0-инчов сензорен екран на върха на централната конзола. Той ще обслужва информационно-развлекателната система, като ще поддържа Android Auto и Apple AirPlay (втората безжично). За по-скъпите нива на оборудване е предвидена система Bose с 10 високоговорителя.
Списъкът с нови технологични екстри включва безкабелно зареждане на смартфони, предни и задни USB-портове (включително USB-C), интеграция на Amazon Alexa и система за следене за състоянието на водача. С помощта на приложението NissanConnect водачът ще може от разстояние да управлява светлините, заключването и отключването на вратите и да програмира маршрута на движение.
Извън технологиите Nissan Qashqai, моделна година 2021, ще получи по-голям салон. Пътниците на задните седалки ще имат 28 мм повече в зоната на колената, докато пространството над главата е увеличено с 15 мм. Общата дължина на компактния SUV е нараснала с 35 мм, широчината - с 32 мм, а височината - с 25 м. Разликата м междуосието е 20 мм в полза на новия модел.
Още снимки на интериора - вижте в галерията:
Както и повечето производители, така и Nissan се отказва от дизела, така че новият Qashqai получава само бензинови и хибридни двигатели. Базовият вариант ще се предлага с 1,3-литров мотор със 140 к.с., като той ще се комбинира с 6-степенна механична скоростна кутия. Предаването е предно.
Същият мотор, но със 160 к.с., ще може да се комбинира със CVT-задвижване и система на четирите колела. Третият вариант ще е с хибридната система e-Power, като мощността при нея ще бъде 190 к.с. В случая предната ос ще се задвижва от електромотор, а двигателят с вътрешно горене ще играе ролята на генератор. Не се изключва и повята на версия Nismo.
Снимки: Nissan