fallback

7 начина да пестите гориво през зимата

По-високият разход през този сезон се дължи колкото на студа, толкова и на шофьорски грешки

На теория разходът на гориво през зимата би трябвало да е по-нисък: студеният въздух е по-плътен, и осигурява по-добри смеси (същото нещо, което иначе в някои двигатели прави междинният охладител, или intercooler). Само че теорията, както добре знаете, невинаги съвпада с практиката. В истинския живот зимният разход е по-висок от летния, понякога осезаемо. Това се дължи и на обективни фактори, и на шофьорски грешки.      

Обективните фактори са ясни: зимните гуми, които имат по-високо съпротивление на търкаляне; постоянно включеното парно и всевъзможните отоплители - за стъклата, за чистачките, за седалките и волана; сгъстяването на маслото в лагерите заради ниските температури, което повишава триенето. За тези неща не можете да направите нищо. Но има и немалко субективни фактори, които увеличават консумацията в студа, а те вече зависят и от вас.          Начините да пестите гориво през зимата (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #36
    Георги Ванев ( преди 3 години )
    Със маслото ме спечелихте, но със багажника не, зимата се носят доста повече неща от лятото, защото не се знае къде ще закъсаш, и това което ти трябва си го свалил за да спести 1 л гориво! Еми да ви..... На статията, за резервоара на мин ли да го караме за пк малък разход, хора не пишете, първо не сте инженери, 2 ро сте некви журналист чета, ако искате свържете се с един ИСТИНСКИ шофиор да ви обясни как може да има икономия и как се оцелява ! Зимно време икономия не се прави щото после излизса..
  • #35
    анонимен ( преди 3 години )
    #35 абе какво гъсто бре - верно живееш в миналото.. новите синтетичи масла се стават на бучка като стане -10 С.. това не е минерално масло да стане на желе.
  • #34
    Некакъв ( преди 3 години )
    Че кой подгрява колата като подава газ? Аз лично го оставям и лятото да поработи около минута, а зимата няколко минути на свободна, преди да тръгна. Така са ме учили.
  • #33
    Xxx ( преди 3 години )
    Маслото има свойството бързо да си вдига температурата и няколко минути на празен ход трябва да са достатъчно да е готово за работа.
  • #32
    Xxx ( преди 3 години )
    Студено масло и да го '"разхвърляш" :):) колко работа ще върши като е студено ,гъсто и не смазва правилно и ти точно в този момент си решил, че си готов да въртиш гуми:)Не става само с ядене требе и акъл:):)
  • #31
    анонимен ( преди 3 години )
    Xxx стига си ръсил мозък.. какво загряване за 2-3 мин?!? особено дизел.. няма и да си помисли да загрява на място. Разхвърлянето на маслото по двигателя и в най-сурови условия не отнема повече от минута. Това разбира се ако маслото е от този век, а не от миналия - минерално 15W40 дето и след загряване не е сигурно, че е стигнало където трябва.
  • #30
    Xxx ( преди 3 години )
    Аутобилд вероятно са имали предвид експлоатация на автомобила в нормални летни условия. Палиш си колата и след 20 секунди си готов да потеглиш тоест почти веднага.Всеки шофьор знае , че в екстремни условия автомобила се оставя да загрее за няколко минути. Колко гориво ще изгориш за 3 или 4 минути на място и каква икономия ще направиш при положение , че мазилната уредба не работи правилно при първоначалното запалване при екстремни условия?
  • #29
    Xxx ( преди 3 години )
    Става въпрос за това кой е най правилният начин да се експлоатира МПС.Ако мислиш ,че начина е да потегляш веднага след запалване то тогава определено не моята глава е празна :):)
  • #28
    До 21 ( преди 3 години )
    Колата ми е нова да което те разстройва, мога само да те съжаля *** като теб. Подгрявай си нафтовата печка, може и да си налееш по-плътно масълце да ти уплътни износените бутала и празната тиква.
  • #27
    Xxx ( преди 3 години )
    Друго не по малко важно е ,че отрицателните температури карат метала на двигателя да се свива и съответно да има повишено търкане или усилие между буталата и цилиндрите, което предизвиква чукане между биелата и шийката на коляновият вал , и съответно масления филм намиращ се върху лагерите да напусне самите лагери. По мое лично мнение при нормално време около 20 градуса и нагоре студен двигател може да потегли след 20 или 30 секунди след запалване. При - 10 поне след няколко минути работа.
fallback
Последни