fallback

7 начина да пестите гориво през зимата

По-високият разход през този сезон се дължи колкото на студа, толкова и на шофьорски грешки

На теория разходът на гориво през зимата би трябвало да е по-нисък: студеният въздух е по-плътен, и осигурява по-добри смеси (същото нещо, което иначе в някои двигатели прави междинният охладител, или intercooler). Само че теорията, както добре знаете, невинаги съвпада с практиката. В истинския живот зимният разход е по-висок от летния, понякога осезаемо. Това се дължи и на обективни фактори, и на шофьорски грешки.      

Обективните фактори са ясни: зимните гуми, които имат по-високо съпротивление на търкаляне; постоянно включеното парно и всевъзможните отоплители - за стъклата, за чистачките, за седалките и волана; сгъстяването на маслото в лагерите заради ниските температури, което повишава триенето. За тези неща не можете да направите нищо. Но има и немалко субективни фактори, които увеличават консумацията в студа, а те вече зависят и от вас.          Начините да пестите гориво през зимата (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #26
    Готин ( преди 3 години )
    Забеляза ли ли сте, че в студено време двигателя стартира и работи при по високи обороти на празен ход. Преди за това се използваше така нареченият ,,смукач,, сега е заменен с електронно управление. То запазва високите обороти докато не натиснете газта и надвишите над 2000 оборота. Та мисълта ми е, че студеният двигател ( когато работи в нормални подгряващи обороти) е предвидено да ползва по богата горивна смес. Дори да тръгнете ,,студени,, разхода ви е висок, до постигане на оптималните услови
  • #25
    анонимен ( преди 3 години )
    До 14 Владиславе,чичко ти Искрен с този компетейшън с 600 к.с. задължително трябва да го загрее и то на място,зада си напаснат частите и хлабините,защото това е спортен автомобил и там е различно от масовите двигатели. Ако е студен и тръгне да го "изрязва" както си трябва след няколко стотин метра ще го събира с магнит този двигател. На всички спортни коли от тази категория трябва да се загряват двигателите. Те и на автомобилите от Ф1 им загряват двигателите,че и гумите преди да стартират.
  • #24
    анонимен ( преди 3 години )
    Спомням си преди години в Аутобилд имаше дилема точно за това дали да се подгрява или не. След направените изследвания и проверки специалистите провели експериментите стигнали до извода,че е най-добре да не се подгрява на място,а максимално бързо привеждане на автомобила в движение с обороти не надвишаващи 1500 до достигане на нормална работна температура,което отнема не повече от 4-5 минути. Така най-много се удължава живота на двигателя и автомобила е по-екологичен.
  • #23
    анонимен ( преди 3 години )
    Относно подгряването на място: Ако автомобила е стоял цяла нощ на -10 маслото се сгъстява и съответно не смазва добре , докато не се загрее и разреди. Колкото по старо и зацапано е маслото положението се влошава. Друго не по малко важно е ,че отрицателните температури карат метала на двигателя да се свива и съответно да има повишено *** между буталата и цилиндрите, което предизвиква чукане между биелата и шийката на коляновият вал , респективно двигателя се разрушава ускорено.
  • #22
    Xxx ( преди 3 години )
    Относно подгряването на място: Ако автомобила е стоял цяла нощ на -10 маслото се сгъстява и съответно не смазва добре , докато не се загрее и разреди. Колкото по старо и зацапано е маслото положението се влошава. Друго не по малко важно е ,че отрицателните температури карат метала на двигателя да се свива и съответно да има повишено ***, което предизвиква чукане между биелата иКоляновият вал , съответно двигателя се разрушава.
  • #21
    До Владислав ( преди 3 години )
    Момченце, порасни, купи си своя кола (изкарай пари за нова), покарай я поне 300 хил. км и ела да пишеш. Не те карам да завършиш инженерно образование, каквото имам аз. Какво му се утаява на маслото? И дори и да има какво да се утаи, като ти се развърти коляновия вал с поне 750 об/мин, пак ли остават ***? Тези сравнения между човек и метален механизъм е трябвало да ги оставиш в детската градина. Подгряването на място имаше лека логика при Москвичите. Сега е глупост!
  • #20
    До 19 ( преди 3 години )
    Те производителите на "новите" коли, тия с късите полички на буталцата и маслени сегменти кат косъм, имат само една грижа - колата ти да изкара много дълго и никога да не си купиш нова...ха ха ха абе грижовни хора значи)))) иначе си смехурко да
  • #19
    Марвин ( преди 3 години )
    Единственият смисъл от подгряването е, че помага за чистенето на стъклата. После се качваш и тръгваш. Е, без да въртиш гуми, но това е близо до акъла. Някакъв по-долу пише, че си държи кошницата на 1800 оборота, докато превключи на газ. Човек, така само одимяваш всичко, защото си на място. Друго не правиш.
  • #18
    анонимен ( преди 3 години )
    Който има нова кола, много добре знае следните две неща (ако си е чел книжката):1) Ползват се много леки масла, при мен е 0w-202) Изрично пише да не се подгрява, но и да не се форсира преди достигане на работната температура на двигателя, което зимата става по-бавно
  • #17
    анонимен ( преди 3 години )
    грешно според мен се нарича "подгряване". Реално му трябва раздвижване за около минута, за да няма сухи места по двигателя когато потеглите. Подгряването и затоплянето става в движение. Единствено подгряване или по-скоро обдухване и разскрежаване е нужно може би за предното стъкло, но то става в рамките на 1-2 мин.
fallback
Последни