Едва ли Honda някога отново ще направи автомобил като S2000. В наши дни високооборотните атмосферни двигатели и чисто спортната архитектура са неща, от които големите масови производители просто не могат да извлекат изгода. Така че легендарното спортно купе от 1999 ще става все по-голяма ценност втора ръка - особено ако е с пробег от... 54 километра.
Точно такъв екземпляр се подготвя за търг в момента. Ако се съди по снимките, тази сива S2000 е в състояние, максимално близко до онова, в което е напуснала завода. Това не е изненада, защото собственичката, на име Хеди Чиринчоне, я е купила тъкмо с идеята да я консервира. Тя вече имала една S2000 и била дотолкова убедена в качествата й на бъдеща класика, че купила още една бройка, за да я държи в гаража.
Отсега може да се прогнозира, че на търга през януари машината ще счупи рекорда за най-скъп екземпляр. Миналата година една S2000 от 2009 със 152 км на километража надхвърли 70 000 долара на търга.
Това е и добър повод да си припомним най-интересните факти за може би най-привлекателния модел, създаван някога от Honda.
15 любопитни факта за Honda S2000 (ГАЛЕРИЯ):
Обикновен четирицилиндров агрегат в спортен автомобил не звучи като върха на сладоледа. Но в двигателя на S2000 няма нищо обикновено. Известен с кода F20C, той с лекота се развърта до 9000 оборота - първият случай в историята, когато това се случва в годна за нормални пътища кола, а не в състезателен болид. От Ferrari се бяха похвалили, че постижението е на техния модел 458, но забравиха, че S2000 се появи с 12 години по-рано. Други модели, способни на същото: Lexus LFA, Ferrari LaFerrari, Porsche 911 GT3.