Запалителните свещи са критичен компонент от всеки бензинов двигател. Но тъй като възпламеняват компресираната смес от гориво и въздух милиони пъти по време на жизнения си цикъл, по някое време все пак ще приключат работа.
С течение на времето, електролитът се износва, и по някое време разстоянието между връхчетата се разширява и гориво-въздушната смес не се възпламенява достатъчно добре. Има и някои проблеми в самия двигател, които могат да замърсят свещите и да ги накарат да не работят добре.
В сравнение с други части и компоненти на двигателя, свещите са относително евтини и се сменят лесно. Как може да разберете дали е време за това, ви описваме тук:
Жизнен цикъл
Запомнете, че свещите имат ограничен жизнен цикъл, дължащ се на множество фактори. Обикновено свещите "траят" между 40 и 200 хиляди километра. За по-старите коли пък се препоръчва ревизия на всеки 20 000 километра. Като задължително трябва да обърнете внимание и на кабелите.
Запомнете, че свещите имат ограничен жизнен цикъл, дължащ се на множество фактори. Обикновено свещите "траят" между 40 и 200 хиляди километра. За по-старите коли пък се препоръчва ревизия на всеки 20 000 километра. Като задължително трябва да обърнете внимание и на кабелите.