fallback

Бюджетен кросоувър или скъп SUV - кое ще изкара повече?

Всеки иска надежден автомобил, но производителите се на други мнение

Много собственици на автомобили са на мнение, че колкото по-скъп и престижен е кросоувърът им, толкова повече ще изкара без проблеми. Все пак те плащат е само за марка, но и за надеждност. Някои експерти обаче не са на това мнение и смятат, че евтиният SUV ще служи по-дълго и по-безпроблемно на собственика си, отколкото скъпия.

Започваме с това, че конструкцията на окачването на премиум-кросоувърите е много по-сложа, отколкото на достъпните модели. При скъпите коли се използва многоточково окачване, докато при по-евтините отпред е McPherson, а отзад може да бъде монтирана греда. Това решение е лошо от гледна точка на управляемостта, но е далеч по-надеждно, тъй като този тип окачване трудно може да бъде разбито.

Също така собствениците на достъпните като цена модели често допълнително обработват дъното на своите автомобили със специално покритие срещу ръжда, докато тези на скъпите автомобили смятат, че няма нужда, тъй като материалите на техните кросоувъри са от високо качество. Това наистина е така, но ръжда винаги се появява, особено през зимата, когато улиците са напръскани с какви ли ни химикали. И ако не се вземат мерки навреме, последствията може да бъдат ужасяващи.

Не бива да се пренебрегва и електрическата система. В скъпите SUV-модели е пълно с множество електронни системи и датчици. С течение на времето те започват да отказват и това се превръща в огромен проблем за собственика. Той е принуден често да посещава сервиз, тъй като повредата може да се отстрани само с помощта на скъпо специализирано оборудване. При евтините кросоувъри електрониката е малко, така че опасността от повреди е далеч по-малка.

И накрая - под капака на премиум SUV-моделите обикновено се поставят сложни като конструкция турбо-мотори с алуминиев блок на цилиндрите и ангренажна верига. По правило, ресурсът на тези агрегати не е особено голям. Турбината обикновено излиза от строя след около 100 000 км, също се отнася и за веригата, която трябва да бъде заменена, в противен случай ще последва повреда на двигателя.

При бюджетните кросоувъри се срещат прости атмосферни мотори с чугенен блок на цилиндрите и ангренажен ремък. Тези агрегати са прости и изкарват повече, а смяната на ремъка с ролките е по-евтина отколкото на веригата.

Така излиза, че при едвакви условия на експлоатация простият кросоувър ще изкара повече от премиум-модела. Не пропускайте и факта,  че маркетолозите отдавна са пресметнали, след колко време клиентът сменяя автомобила си. И просто не е изгодно да се правят много надеждни скъпи коли. Докато при евтините е точно обратното - там е ясно, че техните стопани ще ги експлоатират максимално дълго, защото просто нямат възможност да си купят нова кола.

fallback
  • #14
    да попитам ( преди 3 години )
    Тези от Дачия, научиха ли се да броят поне до 6 ? - щот в 2020-та продължават с 4въздушни възглавници, 5 скорости ... Настроиката на височина на предните колани е екстра!?
  • #13
    анонимен ( преди 3 години )
    Точно пък дачия дъстър от снимката е пример, че не всички евтини коли са издържливи. Оставете класациите за надеждност където дачиите са окупирали последните места , питайте собственици (които са карали дачия повече от година)..познавам такива- и тримата първите месеци твърдяха че за малко пари са взели суперздрава кола, след време точно обратното. Да, може би дъстер е за предпочитане пред форд куга или каптюр понеже все са б**луци но поне даваш по малко пари. Евтин здрав СУВ - витара
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    Не съм съгласен, че при бюджетните кросоувъри се срещат атмосферни двигатели. Единствените с такива останаха Мазда. Да прости и надеждни са и може би не е случайно, че Мазда изпревариха Тойота по надежност, но първо Мазда не е бюджетна и други с атмосферни двигатели не останаха.
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    Пак пишете глупости. Едно, че почти всички двигатели сега са с турбо и това не зависи вече от цената на колата и второ този мит, че турбото изкарвало 100 хил беше преди 15 години и дори тогава не беше верен. Агренажната верига изкарва поне 3 смени на ремъците и затова е по-евтино за поддръжка решение. Просто е добре да се проверява. И кой в днешно време сам си нанася антикорозионно покритие на дъното на колата. Това да не е Лада от преди 35 години? Сега може да го правят само офроудъри.
  • #10
    до 6 ( преди 3 години )
    Тебе някоя Х3-ка да не ти е минала през лявото краче? Като нямаше емблема как разбра каква е? Като Х5 ти е еталон, по-малката с какво е по-лоша?
  • #9
    ... ( преди 3 години )
    пепи захарта им е вожд!
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    Важното е да има премиум затваряне на вратите и да харчи под 1/2 л масло на 1000 км. Всичко друго е компромис за бедняци, които не могат да си позволят германското технологично превъзходство.
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    2019-та година са произведени 92 милиона нови леки автомобила. Сега си помислете какъв процент от населението на Света може да си позволи чисто нов автомобил. Сега си помислете след колко години ще фалират производителите ако правеха коли които да не се развалят. Всичко се прави с точно планиран срок на експлоатация.Освен това за един производител цената на автомобила, не са доходите от един продаден автомобил. Те си смятат и резервните части. Там маржът е още по-добър.
  • #6
    До Пепи ( преди 3 години )
    Онзи с Дачията или с Кодияк и т.н, със сигурност ще изкарат повече от комплексарите, закупили си БьеМВьеее Х3, с екстрата, да не си личи модела - тоест да не пише нищо отзад, Та ако някой види от далеч тази неудачна паркетна количка, да си помисли, че е Жип Х5, ама не е :-))Въобще Х3 е най-неудачния модел, точно като за неудачници и комплексари, каквито в БГ има много. Даваш 100к за нова, а след 5 години не можеш да вземеш и 30к...но пък си мислиш, че си гъзар! Клиети мечта за този производите ...
  • #5
    пак Пепи шекера ве! ( преди 3 години )
    оня с неуДачията дето щяла да изкара повече от...Ленд Круйзер например!?
fallback
Последни