IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Volkswagen ID.3 разказа играта на Tesla Model 3 в Европа

През октомври германският модел има 2789 регистрации в Нидерландия срещу... 37 за американския

Електрическият Volkswagen ID.3 бе създаден като начин германският гигант най-после да започне да догонва Tesla в сегмента на автомобилите с батерии. Но ако се съди по данните за някои европейски пазари през октомври, той изобщо не я догонва - а направо я измества от пазара.


Tesla Model 3 vs VW ID.3


В Нидерландия, традиционно вторият по сила пазар за електромобили, октомврийските регистрации на ID.3 са 2789, докато регистрациите на Tesla Model 3 са се сринали до едва... 37 автомобила. Месец по-рано, когато ID.3 започна да се продава на холандския пазар, съотношението все още беше 608 за него срещу 979 за Tesla (по статистика, цитирана от американското издание на Forbes).

В Норвегия, пазар номер 1 за електромобили на Стария континент, регистрациите през октомври са 2469 за VW срещу едва 74 за Tesla, при 1989 срещу 1116 месец по-рано. В Германия регистрациите на Model 3 са спаднали от 3065 през септември до 252 през октомври.

Разбира се, за такава видима промяна роля оказват различни фактори. Например затруднения с доставките при Tesla, която все още трябва да внася автомобили в Европа, докато не завърши завода си в Германия. Някои клиенти може би изчакват и европейския дебют на Model Y, по-достъпния кросоувър на американската марка. Освен това високите резултати на ID.3 се дължат и на натрупаните предварителни поръчки, чиито ефект обаче до голяма степен бе изконсумиран още през септември.


Tesla Model 3 vs VW ID.3


Според анализатора на Forbes Джим Колинс обаче основното обяснение е, че клиентите просто предпочитат ID.3 - вероятно и заради по-достъпната му цена. Резултатите в последните два месеца на годината ще потвърдят или отхвърлят това мнение.

Иначе по данни на Automotive Group за третото тримесечие Tesla си остава най-продаваната марка електромобили в Европа, с пазарен дял от 18%. Volkswagen излиза втори с 13%, но това е преди ID.3 да дебютира на повечето пазари. Алиансът Renault-Nissan е трети с 8% дял, Hyundai-Kia и BMW делят четвъртата позиция с по 7%.

Топ 10 на електрифицираните модели в Нидерландия през 2020 (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #41
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Jm ( преди 1 месец )
    Съвсем тихичко: Тесла вдигна цената на зареждане в САЩ до степен, че бензиновиятбавтомобил стана по-изгоден като цена на километър. Защо - не знам.
  • #40
    7 rate up comment 7 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 1 месец )
    Колкото и да цъкате минуси, нещата ще се променят също толкова, като оня петел, дето си мислел че като не куглокига, няма да се съмне.Повечето от вас не са виждали тсла на живо, камо ли да я карат.Върви добре, като всяка елкола, но има ужасна сглобка, долно качество на всички материали, докога мислите ще продължи тоя фарс.Дотогава, докато умниците купуват айфони пред далеч по добрите самсунг и хуавей.Но, както казах, кака се ожени.
  • #39
    3 rate up comment 1 rate down comment
    смешки ( преди 1 месец )
    Родните разбирачи освен от коли разбирали и от жени?! Кака като се е оженила може да си изневерява колкото си иска щото и е кеф.
  • #38
    3 rate up comment 11 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 1 месец )
    Както се казва в оня виц, кака се ожени...Тесларите бяха намерили празна ниша и я заеха първи.Но като се намесиха големите, играта свърши.Аз не съм карал ID3,но съм карал новото рено зое.То е далеч на теслите.А предполагам фаувето е далеч напред.Та, кака се ожени.Дотук с измамите десет години да работиш на загуба.
  • #37
    2 rate up comment 0 rate down comment
    хаха ( преди 1 месец )
    боклууукккк е това, което изхвърляме, защото е негодно за употреба. няма нищо обидно в тази дума.
  • #36
    5 rate up comment 2 rate down comment
    смешки ( преди 1 месец )
    Родните разбирачи, които строят "капитализъм" чрез държавни бензиностанции, пак са се изказали изключително компетентно. САЩ и Тесла откога сте ги фалирали, а то накрая какво става? Немците ако не бяха такива егоистични *** (меко казано) нямаше да има скандали като диезелгейт. Скорошни новини: Тесла ще строи завод за батерии в Индонезия, завод за супербързи зарядни в Китай, а в Европа ще разработва модел 2.
  • #35
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До 33 ( преди 1 месец )
    И какво, като могат да правят електромобили, като няма откъде да си купят батерии за тях? Тесла само в завода в Берлин по проект, пълния капацитет на цеха за батерии е 250GWh на година - колкото световното производство на батерии тази година плюс договори за доставка на материали, плюс собствена мина и завод за добив на Никел. В допълнение, договори за изкупуване на производството на всички големи доставчици на батерии. Другите автопроизводители остават с вързани ръце.
  • #34
    8 rate up comment 1 rate down comment
    v-1 ( преди 1 месец )
    Пъривят ИД3 има проблем със Shift by wire управлението на ск. - може като спреш на парк и след това колата не може да потегли. И също така има проблеми със софтуера като цяло. Теслата точно в софтуера е поне 5 г напред от другите поризводители, но качеството на сглобките и решенията е доста под нивото на другите поризводители. Сега с новия завод в Германия, Тесла ще наваксат с качестовто, върпосът е колко бързо другите ще ги настигнат със софтуера за електричките.
  • #33
    6 rate up comment 10 rate down comment
    някой си ( преди 1 месец )
    Бай, бай на теслата … Има още да учат как се правят автомобили. Тръгнали да се закачат с най добрите. Наглоста им е типично американска, докато не си намерят майстора, а той винаги се появвява - рано или късно, но винаги !!!
  • #32
    20 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    По тази логика тя и Дачия е разказала играта на Мерцедес в България :-) Отново сравнения на ябълки и круши. Няма човек който да иска да кара ИД3 ако може да си позволи Тесла. Сигурно има локални фактори като забавени доставки от страна на Тесла и държавни субсидии облагоденстващи немците. Например в Германия субсидията за електричка е 9000 евро ако колата е до 40.000 евро, 7500 евро ако колата е до 65.000 евро и 0 ако колата е над 65.000 евро. Случайност? ))))