fallback

Volkswagen ID.3 разказа играта на Tesla Model 3 в Европа

През октомври германският модел има 2789 регистрации в Нидерландия срещу... 37 за американския

Електрическият Volkswagen ID.3 бе създаден като начин германският гигант най-после да започне да догонва Tesla в сегмента на автомобилите с батерии. Но ако се съди по данните за някои европейски пазари през октомври, той изобщо не я догонва - а направо я измества от пазара.

В Нидерландия, традиционно вторият по сила пазар за електромобили, октомврийските регистрации на ID.3 са 2789, докато регистрациите на Tesla Model 3 са се сринали до едва... 37 автомобила. Месец по-рано, когато ID.3 започна да се продава на холандския пазар, съотношението все още беше 608 за него срещу 979 за Tesla (по статистика, цитирана от американското издание на Forbes).

В Норвегия, пазар номер 1 за електромобили на Стария континент, регистрациите през октомври са 2469 за VW срещу едва 74 за Tesla, при 1989 срещу 1116 месец по-рано. В Германия регистрациите на Model 3 са спаднали от 3065 през септември до 252 през октомври.

Разбира се, за такава видима промяна роля оказват различни фактори. Например затруднения с доставките при Tesla, която все още трябва да внася автомобили в Европа, докато не завърши завода си в Германия. Някои клиенти може би изчакват и европейския дебют на Model Y, по-достъпния кросоувър на американската марка. Освен това високите резултати на ID.3 се дължат и на натрупаните предварителни поръчки, чиито ефект обаче до голяма степен бе изконсумиран още през септември.

Според анализатора на Forbes Джим Колинс обаче основното обяснение е, че клиентите просто предпочитат ID.3 - вероятно и заради по-достъпната му цена. Резултатите в последните два месеца на годината ще потвърдят или отхвърлят това мнение.

Иначе по данни на Automotive Group за третото тримесечие Tesla си остава най-продаваната марка електромобили в Европа, с пазарен дял от 18%. Volkswagen излиза втори с 13%, но това е преди ID.3 да дебютира на повечето пазари. Алиансът Renault-Nissan е трети с 8% дял, Hyundai-Kia и BMW делят четвъртата позиция с по 7%.

Топ 10 на електрифицираните модели в Нидерландия през 2020 (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #28
    Jm ( преди 3 години )
    Съвсем тихичко: Тесла вдигна цената на зареждане в САЩ до степен, че бензиновиятбавтомобил стана по-изгоден като цена на километър. Защо - не знам.
  • #27
    сепуко харакири ( преди 3 години )
    Колкото и да цъкате минуси, нещата ще се променят също толкова, като оня петел, дето си мислел че като не куглокига, няма да се съмне.Повечето от вас не са виждали тсла на живо, камо ли да я карат.Върви добре, като всяка елкола, но има ужасна сглобка, долно качество на всички материали, докога мислите ще продължи тоя фарс.Дотогава, докато умниците купуват айфони пред далеч по добрите самсунг и хуавей.Но, както казах, кака се ожени.
  • #26
    сепуко харакири ( преди 3 години )
    Както се казва в оня виц, кака се ожени...Тесларите бяха намерили празна ниша и я заеха първи.Но като се намесиха големите, играта свърши.Аз не съм карал ID3,но съм карал новото рено зое.То е далеч на теслите.А предполагам фаувето е далеч напред.Та, кака се ожени.Дотук с измамите десет години да работиш на загуба.
  • #25
    v-1 ( преди 3 години )
    Пъривят ИД3 има проблем със Shift by wire управлението на ск. - може като спреш на парк и след това колата не може да потегли. И също така има проблеми със софтуера като цяло. Теслата точно в софтуера е поне 5 г напред от другите поризводители, но качеството на сглобките и решенията е доста под нивото на другите поризводители. Сега с новия завод в Германия, Тесла ще наваксат с качестовто, върпосът е колко бързо другите ще ги настигнат със софтуера за електричките.
  • #24
    някой си ( преди 3 години )
    Бай, бай на теслата Има още да учат как се правят автомобили. Тръгнали да се закачат с най добрите. Наглоста им е типично американска, докато не си намерят майстора, а той винаги се появвява - рано или късно, но винаги !!!
  • #23
    анонимен ( преди 3 години )
    По тази логика тя и Дачия е разказала играта на Мерцедес в България :-) Отново сравнения на ябълки и круши. Няма човек който да иска да кара ИД3 ако може да си позволи Тесла. Сигурно има локални фактори като забавени доставки от страна на Тесла и държавни субсидии облагоденстващи немците. Например в Германия субсидията за електричка е 9000 евро ако колата е до 40.000 евро, 7500 евро ако колата е до 65.000 евро и 0 ако колата е над 65.000 евро. Случайност? ))))
  • #22
    анонимен ( преди 3 години )
    Фауве какво знаят за производството на литиеви батерии?А как са със мрежата от бързи зарядни на ниска цена за киловат?А какъв им е разхода в киловати на 100 км?Как стои въпроса с OTA - дали е на нивото на Тесла?Мога да задавам такива интересни въпроси цял ден?
  • #21
    анонимен ( преди 3 години )
    Селската трошлива марка ВАГ се сравнявала с ТЕСЛА?Аутомедия на какви лекарства сте?
  • #20
    До 28 ( преди 3 години )
    Добре ли си? Тесла е чао? Само Тесла, ще постигне ниски цени на колите с масовото си производство и с новите батерии, които ще започват да произвеждат. Въобще, мога да ти кажа, че пишеш за неща от които си нямаш понятие!
  • #19
    На теслата дръжката ( преди 3 години )
    Никога в Европа американските автомобили не са били популярни. Няма и да бъдат. Не може да имаш само един сервиз в цял континент, а колата да се разпада в движение... и да ти я ремонтират два месеца. Започнат ли европейските автомобилни компании да бълват електрички Тесла е чао.За цената и качеството въобще няма да говорим. Въпрос на време, което много бързо изтича.
fallback
Последни