fallback

Volkswagen ID.3 разказа играта на Tesla Model 3 в Европа

През октомври германският модел има 2789 регистрации в Нидерландия срещу... 37 за американския

Електрическият Volkswagen ID.3 бе създаден като начин германският гигант най-после да започне да догонва Tesla в сегмента на автомобилите с батерии. Но ако се съди по данните за някои европейски пазари през октомври, той изобщо не я догонва - а направо я измества от пазара.

В Нидерландия, традиционно вторият по сила пазар за електромобили, октомврийските регистрации на ID.3 са 2789, докато регистрациите на Tesla Model 3 са се сринали до едва... 37 автомобила. Месец по-рано, когато ID.3 започна да се продава на холандския пазар, съотношението все още беше 608 за него срещу 979 за Tesla (по статистика, цитирана от американското издание на Forbes).

В Норвегия, пазар номер 1 за електромобили на Стария континент, регистрациите през октомври са 2469 за VW срещу едва 74 за Tesla, при 1989 срещу 1116 месец по-рано. В Германия регистрациите на Model 3 са спаднали от 3065 през септември до 252 през октомври.

Разбира се, за такава видима промяна роля оказват различни фактори. Например затруднения с доставките при Tesla, която все още трябва да внася автомобили в Европа, докато не завърши завода си в Германия. Някои клиенти може би изчакват и европейския дебют на Model Y, по-достъпния кросоувър на американската марка. Освен това високите резултати на ID.3 се дължат и на натрупаните предварителни поръчки, чиито ефект обаче до голяма степен бе изконсумиран още през септември.

Според анализатора на Forbes Джим Колинс обаче основното обяснение е, че клиентите просто предпочитат ID.3 - вероятно и заради по-достъпната му цена. Резултатите в последните два месеца на годината ще потвърдят или отхвърлят това мнение.

Иначе по данни на Automotive Group за третото тримесечие Tesla си остава най-продаваната марка електромобили в Европа, с пазарен дял от 18%. Volkswagen излиза втори с 13%, но това е преди ID.3 да дебютира на повечето пазари. Алиансът Renault-Nissan е трети с 8% дял, Hyundai-Kia и BMW делят четвъртата позиция с по 7%.

Топ 10 на електрифицираните модели в Нидерландия през 2020 (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #18
    анонимен ( преди 3 години )
    Е да де, ама Kia е начело. С доста. Да се чуди човек, заради цената ли, заради качество ли?
  • #17
    До 24 ( преди 3 години )
    Това го пишеха много хора, много преди теб! А както знаем, Тесла все още съществува и не само това, а е най-скъпата автомобилна компания в света!
  • #16
    Dido ( преди 3 години )
    Нормално! Хората искат разнообразие! А VW имат опит в предлагането на разнообразие! Сега пуснах електричка в Голф сигмента, на хоризонта е електричка при компакт SUV сиглемнта, след него идва ел. комби в класа на Pасат.На същите платформи ще тръгнат Шкоди, Сеат, Ауди. Мъск и поклониците му си мислиха, че цялото човечество ще се клане на един и ще кара 4 модела! До 3 години Тесла ще е извън Топ 10 на продаваните марки и модели електрички!!
  • #15
    Ееееее ( преди 3 години )
    ИД3 има доста проблеми в Норвегия, хората ги взимат, защото са ги поръчали. Но не им харесват. Колата има доста проблеми по електрониката, а последния е че колата харчи тока на 12 Волтовата батерия и колата може и да не стартира! Този проблем, ще се оправи най-рано, СЛЕДВАЩАТА ГОДИНА! А продажбите на Модел 3 спряха, защото доставките спряха, а сега ще скочат много, защото Тесла свали цената на новата Модел 3, която излиза сега, а не миналогодишния модел. На по-ниска цена!
  • #14
    Ееееее ( преди 3 години )
    Смешна, работа! Какво е изместило или смазало и т. н.? ФВ имаха набрани поръчки от 2 години, бяха пуснати преди 2 години, че първата серия е от 30 хиляди коли, всички бяха поръчани. Сега се доставят6и регистрират, какво е смазало не става ясно! Другото, което е е че Тесла не доставя коли, всеки месец. Те идват с кораби от Америка, нали? Тези кораби, не идват всеки месец!
  • #13
    TSLA ( преди 3 години )
    Кайли Миноуг някога казваше: няма значение дали е бял или черен - важното е да е вътре. Ние казваме: няма значение M3 или ID.3 - важното е да е на 3-фазен ;)
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    Хахахаха, "100-годишният" е-Голф продава почти колкото ИД , хахаха - поуката е чее ако от ВАГ не го бяха вадили толкова голям и мек, а бяха барнали един качествен фейс-лифт и голфа щеше да сцепи мрака. А те от както обявиха това недоразумение и решиха да забутат голфа в 3-та глуха.
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    Хората като разберат, че още неопределено време , няма да имат достъп до екстрите за които са платили и ще се завърнат пак към Тесла.
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    И кво като почва у берлин.
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    Много е рано за такива силни твърдения.
fallback
Последни