fallback

Ineos работи по водородна версия на всъдехода Grenadier

Британците ще разчитат на технологии и помощ от Hyundai

Британският милиардер Джим Ратклийф и ръководения от него концерн Ineos усилено работят по лансирането на всъдехода Grenadier. Както може би знаете, идеята на новия модел е да запълни празнината в нишата на корави и надеждни машини, оставена след спирането на старото поколение Land Rover Defender.

И докато производството на Ineos Grenadier се очаква да стартира към края на 2021 година, от компанията вече мислят за екологичен вариант на всъдехода. От една страна за това натиска самият Ратклийф, а от друга очевидно е помогнало и скорошното решение на Великобритания да забрани конвенционалните двигатели още през 2030 година.

Сред обсъжданите опции за диверсификация на задвижващите технологии на оф-роудъра е изпъкнала тази за водородно задвижван вариант. За целта, Ineos Automotive възнамерява да си партнира с Hyundai, които са сред лидерите в развитие на технологията. Все още няма детайлна информация, но от британската компания заявяват, че ще си сътрудничат с корейците в областта на производството на водород и системи за работа с него в Европа, но по-важното е, че ще има "проучване на технологията за горивни клетки на Hyundai за внедряването й в Ineos Grenadier".

Hyundai има над 5 години опит в конструирането на водородно задвижвани автомобили, докато Ineos, който в същността си е производител на химически продукти, вече произвежда сериозни количества от този газ. Британците извличат по 300 000 тона водород годишно като остатъчен продукт от производството на различни химикали. И считат, че тази технология ще е по-подходяща и практична за автомобила им, отколкото електрическо задвижване с батерии.

Междувременно стана ясно, че Ineos Grenadier няма да се произвежда в Уелс, а в завода на Mercedes в Амбак, Франция, в който навремето се произвеждаше Smart. Във фабриката има конструирана поточна линия за SUV модели със сходни размери, което ще ускори процеса по преоборудването й. Преговорите с Daimler, обаче, все още текат.

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    За тези, които са добре с английския, препоръчвам да намерят в Youtube видеото на Engineering Explained по темата. Там е много добре обяснено защо ползването на водород няма да е рентабилно в близко бъдеще и како трябва да се промени, за да се наложи това гориво.
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    Водородните технологии имат много повече потенциал за развитие от колкото батериите. Водородът е горивото на бъдещето и един ден с него ще се захранва абсолютно всичко! Автомобили, камиони, влакове, кораби, самолети и дори космическите кораби с които ще пътуваме до Марс и други планети.
  • #7
    хахах ( преди 3 години )
    Ееее вие пък се изкарахте по големи специалисти от инженерите които реално ги конструират тия коли. По умни сте и от инженерите на Хонда, и на Тойота и на Хюндай...... Изобщо вие сте номер едно и всичко знаете. Смешни сте! Щом хората го правят навсякъде по света значи има потенциал. Това че Тесла създаде тренда на батериите не значи че водородът не е бъдещето. Водородът е най разпространеният елемент и представлява около 70% от масата на вселената. Вородородът е навсякъде!
  • #6
    грешка ( преди 3 години )
    Факт е че няма как водорода да се направи по-малко безопасен. Колкото и здрав резервоар да направят все някъде някой ще се взриви. Батериите обаче могат да се направят незапалими. В един момент когато това стане, безопасността ще изхвърли от пазара водорода. Да не говорим, че е по-скъпо да се произведе, да се пренесе до станция за зареждане, да има персонал да им се плаща заплата на тая станция. Докато тока няма нужда от такива неща. Просто икономическата логика изключва водорода.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Представяш ли си как пресипваш от туба с водород в резервоара :)
  • #4
    грешка ( преди 3 години )
    Възможно е да има някакво приложение водорода точно за такива офроад машини. Но ще е сложно зареждането, заради много причини. В един момент удобството за да си зареждаш от контакта и по-скъпия водород ще изхвърлят този тип задвижване и с развитието на батериите, ще го забравим. Като преходен начин за пренасяне на енергия може би ще съществува 10-15 години.
  • #3
    грешка ( преди 3 години )
    До 1 - "В Бъдеще водородните станции ще са навсякъде" - не няма да е така. Вече имаше взривени водородни станции. Въпрос на време е да ги забранят в градовете. Представяш ли си камион цистерна как го нови тоя водород в градски трафик. Един инцидент и ще се изпари цял квартал. Това не е природен газ, това е изключително опасно взирвно вещество. Газта за да се взриви трябва искра и определена смес от газ и кислород. Водорода се взривява мигновенно с допир с кислород.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Сипни, бате, водород в пустинята.... 700 бара налягане.
  • #1
    Браво ( преди 3 години )
    Това вече е новина. Хората мислят в правилна посока. Батериите са града. А водородът е бъдещето за сериозните автомобили. Истинските офроуд автомобили ще се задвижват от водород. В Бъдеще водородните станции ще са навсякъде. Ще има и мобилни станции с размер на каравана които ще могат работят насред нищото, в отдалечени диви райони и произвеждат водород чрез ВЕИ. Така че водородът ще бъде достъпен навсякъде където им слънце и вода.
fallback
Последни