fallback

5 дълбоки заблуди за климатика през зимата

За какво ви е, щом така и така е студено? Всъщност има за какво

За какво ви е климатикът през зимата? Така и така си е студено, а той само увеличава разхода. Много шофьори разсъждават по този начин, но това е дълбоко погрешно.              Дългият период извън употреба е също толкова вреден за климатика, колкото и за останалите агрегати в автомобила. Неговите компоненти се нуждаят от смазване - а ролята на смазка изпълнява всъщност хладилният агент. Ако дълго не го включвате, предпазният слой по детайлите изтънява и изчезва, излагайки ги на вредните въздействия на въздуха и влагата. Освен това, ако не ползвате климатика цяла зима, при включването напролет той ще трябва на порботи първоначално "на сухо" - което износва компонентите и изпълва системата с микроскопични отпадъци. Разбира се, в последните години производители сами са се погрижили за това и при най-съвременните автомобили климатичната система сама се грижи за себе си. Но при мнозинството коли по нашите пътища се налага и шофьорът да помогне.

Пет основни заблуди за климатика през зимата (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #27
    Джо ( преди 3 години )
    До 11. ТРАЙ
  • #26
    наблюдаващотдалеч ( преди 3 години )
    Другата глупост! Влагата и въздуха повреждали частите! Може, но само отвънка. Преди зареждане, системата се вакумира. Въздух в системата не може да има.
  • #25
    наблюдаващотдалеч ( преди 3 години )
    Такива глупости никога не съм чел! Първоначално частите работели на сухо?! Единствените движещи се части е компресор. А той е пълен с масло. През зимата, при темп 6 градуса, термозащитата не разрешава включване. Шофьора може да го включи, на таблото ще излезе сигнал за включване, но компресора няма да се завърти. Всеки може да се увери, като погледне . ще се върти само външната ремъчна шайба, но не и компресора.
  • #24
    Петко ( преди 3 години )
    Хладилната техника е проста, но не за прости хора, как да обясни някой преводач какво се случва, като не е техник. 1. Има разлика дали компресорът е с постоянен обем или с променлив - от около последните 12-14 години.2. Обикновените климатици не включват под 6с компресора, тогава и количеството влага е по-малко. Ясно се забелязва на температури около 10-15 и вали дъжд, с включването на климатика прозорецът се оправя почти мигновено.3. Тетрафлуоретан си е фреон, R12, R134a, R1234yf, фреони ...
  • #23
    Топло студено ( преди 3 години )
    Японски автомобил,закупен нов през 2010.Има си бутон"рамразяване",всеки ден зимата паля,натискаш го и кефа е голям:автоматично запуска ел.отопление на предно и задно стъкло,на огледалата,както и ти включва климатроника в режим изсушаване,за минута стъклата се изчистват от мъглата.Задавам обикновено 21 градуса и повече не се занимавам.След определено време ел.подгревите се изключват сами,климата си остава в някакъв минимален режим(за изсушаване),само електромуфата му я чувам он/оф,сам си регулира
  • #22
    Майки Ти ( преди 3 години )
    "разпотява" :D
  • #21
    Алекс ( преди 3 години )
    Наскоро се возих на 5-та серия БМВ. Климатика е електрически, инверторен. На спран двигател се пуска до 20 минути преди да се влезе в колата и вътре е стоплено, не е сауна, а целта е една комфортна температура, при -6 навън, вътре беше 16 градуса.
  • #20
    анонимен ( преди 3 години )
    До #17Фреона колко да е консуматив? Предната ми кола я продадох на 12г и фреон никога не беше пълнен. Климатроника си бачкаше, както и зимно време
  • #19
    анонимен ( преди 3 години )
    Тая статия е за отпреди 20г. Новите климатици са перманентно включени, както и напълно не могат да бъдат изключени. Който иска има инфо у нета. Става въпрос за Variable Displacement Compressor. Работят и до около -40С. Имат и инверторен режим. Така системата винаги работи и не теква като лейка напролетПри мен също пускане на режим обдухване на предното стъкло, включва климатроника на макс. Почва да дyха леко топло след около минута, на втората дyха топло. Дори и на мяс
  • #18
    sam ( преди 3 години )
    на дъртите коли можеш да пуснеш климатика и на -10
fallback
Последни