fallback

5 дълбоки заблуди за климатика през зимата

За какво ви е, щом така и така е студено? Всъщност има за какво

За какво ви е климатикът през зимата? Така и така си е студено, а той само увеличава разхода. Много шофьори разсъждават по този начин, но това е дълбоко погрешно.              Дългият период извън употреба е също толкова вреден за климатика, колкото и за останалите агрегати в автомобила. Неговите компоненти се нуждаят от смазване - а ролята на смазка изпълнява всъщност хладилният агент. Ако дълго не го включвате, предпазният слой по детайлите изтънява и изчезва, излагайки ги на вредните въздействия на въздуха и влагата. Освен това, ако не ползвате климатика цяла зима, при включването напролет той ще трябва на порботи първоначално "на сухо" - което износва компонентите и изпълва системата с микроскопични отпадъци. Разбира се, в последните години производители сами са се погрижили за това и при най-съвременните автомобили климатичната система сама се грижи за себе си. Но при мнозинството коли по нашите пътища се налага и шофьорът да помогне.

Пет основни заблуди за климатика през зимата (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #17
    Хладилен техник ( преди 3 години )
    Скоро не бях чел по-голяма глупост!Редно е статиите да се пишат от специалисти или поне технически грамотни хора! Влагата и въздуха увреждали климатика!!!! Що ли са си играли инженерите да го правят херметичен??? Явно автора няма представа, че болшинството автомобили след 2010 са с климатроник - ще ми е забавно да видя как се пуска на студено през зимата. А на всеки водач трябва да е ясно, че фреонът е консуматив и затова на нормалните автомобили достъпът до климатика е с бързи връзки ..... ...
  • #16
    Cet ( преди 3 години )
    Прочетох коментарите и стигнах до извода,че всички дето са писали са се шегували.От собствен опит стигнах до извода,че статията е вярна.Ако не включвате климатика през зимата наистина частите не се смазват,и най-малкото което се случи при мен беше да изчезне фреона през пролетта,когато се наложи да ползвам климатроник а по предназначение
  • #15
    Баи фичо ( преди 3 години )
    През зимата нали има парно колата е *** народ проста държава климатика е само за лятните жеги
  • #14
    До 13 ( преди 3 години )
    Кеф ти на топло,кеф ти на студено да е врътката на парното... компресора на климатика" работи до плюс 3-7градуса...В това време на годината има само за цел да бори изпотяването на стъклата ;)
  • #13
    тигъра ( преди 3 години )
    Моля за помощ.Не разбрах на студено ли да ми е парното или на червено?
  • #12
    топчо ( преди 3 години )
    До Георги Попов.Не трябва да си инженер от NASA за да се сетиш че като изравниш температурата отвън и отвътре и стъклата няма да са изпотени и по-лесто ще се размразят.Ама че се изкава.Открите за Нобелова награда направил оня инженер.
  • #11
    Парен котел ( преди 3 години )
    А който няма Ко прай?:)
  • #10
    пак аз ( преди 3 години )
    като включа да обдухва предното стъкло и колата спира да гаси мотора на светофарите, а лятото с климатик и S/S-системата си работи., та затова и въпросът ми от де идва студеното ?
  • #9
    ( преди 3 години )
  • #8
    Georgi Popov ( преди 3 години )
    Инженер на Nasa направи изследване върху няколко автомобила. Заключението беше точно обрагното. Най-бързото чостене на запотени стъкла става при включен климатик на топло и изключена рециркулация, като леко открехнатите прозорци допълнително ускоряват процеса. При мен (Форф Фокус МК 2.5) се включва автоматично климатикът, ако насоча потока на въздуха към предното стъкло, също така рециркулацията се изключва автоматично, ако е пусната.
fallback
Последни