IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Това ли е най-смъртоносната кола в света?

Вместо спортно чудовище, най-опасната машина е малолитражка с 66 коня

Коя е най-смъртоносната кола в света? Porsche Carrera GT, което отне живота на Пол Уокър и още дузини мъже и жени, не успели да укротят дивата му мощ? Някое друго мъчноуправляемо спортно чудовище? Не, според института за безопасност Global NCAP най-опасната кола в света всъщност е 3.5-метрова малолитражка с еднолитров мотор и максимална мощносхт 66 конски сили.
    
   
Maruti-Suzuki S-Presso, краш тест
   
  
Global NCAP се зае да тества най-популярните модели на индийския пазар и установи доста посредствена безопасност при коли като Hyundai Grand i10 и Kia Seltos. Но дори и те бяха засенчени от Maruti Suzuki S-Presso, която в краш-тестовете постигна абсолютна нула. Произвеждан от индийската дъщерна компания на Suzuki, този автомобил е всъщност най-популярният в сегмента си на огромния местен пазар.

Global NCAP обаче тества базовите версии на автомобилите, а при S-Presso стартовото ниво има само една въздушна възглавница - за водача, и не разполага дори с такива общоприети елементи на безопасността като триточкови колани и автоматични обтегачи за тях. Нито пък има ISOFIX за монтиране на детски столчета.
 

Вижте краш-теста на Maruti-Suzuki S-Presso (ВИДЕО):

   
    
Цялостната структура на автомобила също бе определена от института като "нестабилна". Привидно при удара с 64 км/ч пътническата клетка остана недеформирана, но всъщност инспекцията показа опасни изкривявания на отделни елементи и пропуквания. Всъщност единственото, което е в безопасност в този модел, е главата на шофьора. Коленете и торсът му са сериозно застрашени, а за пътниците безопасността е оценена като "много слаба".

"Много разочароващо е, че производителят с най-голям дял на индийския пазар може да предложи толкова ниско ниво на безопасност", коментира секретарят на Global NCAP Алехандро Фурас. Той подчертава, че местни индийски компании като Mahindra и Tata са се справили с тестовете с напълно задоволителни резултати.


Вижте най-зловещия краш-тест в историята (ВИДЕО):
 
  
   
Все пак трябва да отбележим, че краш тестът на горкото S-Presso изглежда несравнимо по-добре от някои шампиони от миналото, като например Daewoo Nubira или абсолютния ни фаворит Cherry Amulet. Китайският модел, изкопиран външно от Seat, при изпитанията показа, че структурно няма нищо общо с испанския си първообраз, и буквално смля тестовия манекен (вижте видеото горе). Впрочем преди няколко години видяхме една бройка от Amulet да се продава на автоборса в Шумен. Искрено се надяваме да не си е намерила купувач.

В защита на S-Presso обаче трябва да се каже, че допълнителни въздушни възглавници и триточкови колани са налични в по-високите нива на оборудване. А базовото пък постига цена, каквато не е по силите на нито един модел от европейския пазар: едва 4202 евро.


Още снимки на Maruti-Suzuki S-Presso вижте в ГАЛЕРИЯТА:

 

0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 дни )
    Тоя "Амулет" наистина се сгъва много грубо, даже старите лади из клипчетата в туб-а не са толкова зле. То не амулет, ам хурбан трябва да раздаваш след всяко благополучно пристигане
  • #9
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 дни )
    това волво което караш е толкова волво колкото аз съм римски сенатор
  • #8
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Хелис ( преди 5 дни )
    Карам 10 годишно Волво XC90. Старо е, но е емблематичен пример за качествено проектиране относно сигурност.
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 дни )
    Най ме кефят седалките в стил Фиат "панда" 1984
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    глас от тъдява ( преди 5 дни )
    Защо мислите ,че всяка година четем за колко евтини автомобили правят в Китай и Индия и нито един не е стигнал до ЕС. За много хора кола е двигател на 4 колела, но като направите справка за минималните изисквания в ЕС и ще се убедите , защо тук един "Игнис" е 10 000€, а в Индия 4,200
  • #5
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 дни )
    Затова като сменях колата след дълго мислене си купих една на 4 години, решиш че предпочитам да платя 2-3 хил€ повече от колкото за една на 8-10 , но (дори и минимални) на имам някакви по-високи шансове за оцеляване.
  • #4
    4 rate up comment 1 rate down comment
    bo ( преди 5 дни )
    Ами то в Индия, вероятността да се движиш с тази скорост от 64мк/ч си е направо нулева. Пътищата са ужасни, то затова толкова е вдигнато Сузукито, крави на всяка една улица, рикши, мотоциклети, мотори, *** които си мислят че пътя е тротоар...Този който си купува толкова обезкостена кола зи знае, че повече от 30 няма да може да вдигне....А пък , не дай си боже се качи на магистрала и стигне заветните 100, то тогава е вече в Божиите ръце! Какъвто му кайсмета.
  • #3
    7 rate up comment 1 rate down comment
    ээ ( преди 5 дни )
    За индийския пазар, закъдето е предназначена и за смешната си цена, тази кола си е напълно ок и не е по-опасно да се возиш в нея отколкото в рикша или с мотопед.
  • #2
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 дни )
    и, с 4000 евро цена, е и по-евтино от горублянските :D
  • #1
    12 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 дни )
    Най-смешното е, че с нула звезди това нещо е всъщност доста по-безопасно от десетгодишните оферти по горубляне. NCAP смениха критериите два пъти в последните години и сега кола, която през 2013 имаше пет звезди, не би взела и две